جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گلستان برگزار شد
کد خبر: 4099907
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گلستان برگزار شد

جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گلستان با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان و دیگر مسئولین امروز، ۲۴ آبان در اداره آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

جلسه همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه خواهران گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گلستان با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان و معاون تبلیغ حوزه علمیه استان و معاون فرهنگی پرورشی استان امروز، ۲۴ آبان در اداره آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی و دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه به سند تحول بنیادین و رسیدن به اهداف آن اشاره کرد وگفت: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای تعلیم و تربیت اسلامی تمام ساحتی، استفاده از متخصصان دینی، حضور و فعالیت‌های مبلغین یک اصل و ضرورت است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده، سند تحول بنیادین را نقشه راه و رسیدن به حیات طیبه و بر اجرای گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد وافزود: با استفاده از متخصصان دینی راه هموارتر و اهداف کیفی تر می‌شود.

حجت‌الاسلام فندرسکی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: امروز روابط بسیار خوبی بین حوزه و آموزش و پرورش در استان وجود دارد و این همدلی و همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقاء سطح معنوی دانش آموزان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش گفت: حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است و مبلغین امروز در آموزش و پرورش در طرح امین و سایر ارگان‌ها فعال بوده و آمادگی کامل را دارند که با آموزش و پرورش همکاری بیشتر داشته باشد.

رئیس اداره قرآن وعترت ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های انجام شده و افزایش سهمیه چشمگیر استان در طرح امین گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های سالانه کمیته همکاری‌های استان و شهرستان‌ها را تشریح کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقاء سطح این روابط و حضور فعال روحانیون در مدارس آماده همکاری با حوزه علمیه می‌باشد.

وی پس از آسیب شناسی برنامه‌ها با نظر اعضا، برنامه‌های سال آینده را با تقویت کمیت و کیفیت آن خواستار شد.

همچنین در این جلسه استفاده بیشتر و با برنامه از ظرفیت حوزه‌های علمیه، تشکیل بانک اطلاعات مبلغین مدارس استان (طلاب وظیفه، طلاب امین، طلاب شاغل آموزش و پرورش، طلاب طرح هجرت،ائمه جماعات روحانی)، برگزاری دوره‌ها و کارگاههای آموزشی برای مخاطبین مدنظر در آموزش و پرورش، جذب هرچه بیشتر طلاب وظیفه، مبلغین امین و طرح هجرت و ساماندهی و آموزش آنان، تامین اعتبار جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و دوره‌های تربیت مربی ویژه مبلغین در دوره‌های تخصصی جهت آموزش دیگر مبلغین، برگزاری کمیته همکاری‌های شهرستان‌ها با حضور ائمه جمعه و مسئولین استان جهت تشریح و تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های تفاهم شده، نظارت بر عملکرد مبلغین طرح امین و آسیب شناسی و تدوین تقویم اجرایی سالانه جهت استفاده مبلغین طرح امین و تهیه محتوای آموزشی پاسخ به شبهات و انتشار آن در گروه‌های مجازی در بستر شاد از مصوباتی بود که در این جلسه طرح شد.

 

انتهای پیام
captcha