حکمرانی سایبری؛ از بومی‌سازی تا سالم‌سازی خدمات و اطلاعات
کد خبر: 4099846
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
حجت‌الاسلام حاجی‌ملامیرزایی تبیین کرد؛

حکمرانی سایبری؛ از بومی‌سازی تا سالم‌سازی خدمات و اطلاعات

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به تدوین اسنادی در زمینه صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گفت: در این اسناد، بومی‌سازی فضای مجازی به نحوی که بتوان اعمال حاکمیت کرد، مدنظر است. بعد از بومی‌سازی باید به سمت سالم‌سازی خدمات و اطلاعات رفت.

حکمرانی سایبری؛ از بومی‌سازی تا سالم‌سازی خدمات و اطلاعات

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین نشست حکمرانی محتوای کودک و خانواده در فضای مجازی امروز، ۲۴ آبان ماه به میزبانی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: یک سری اسناد بالادستی وجود دارد که ممکن است ناقص بوده و یا به خوبی پاسخگو نباشند و تا اجرا نشوند نیز امکان بهبود و تغییر در آن وجود ندارد.
 
وی افزود: در این اسناد، بومی‌سازی فضای مجازی به نحوی که بتوان اعمال حاکمیت کرد، مدنظر است. بعد از بومی‌سازی باید به سمت سالم‌سازی خدمات و اطلاعات رفت. امروز ممکن است دغدغه ترویج زبان فارسی وجود داشته باشد. این دغدغه‌ها زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم خدمات و محتوا را بومی‌سازی و سالم کنیم.
 
حاجی ملامیرزایی ادامه داد: این‌ جلسه صرفاً ماموریت وزارت ارشاد نیست بلکه دغدغه ملی است و تلاش داریم تصمیم‌گیری در این حوزه را به صورت عمومی مطرح کرده و آن را حل و فصل کنیم. در حوزه عمومی تمام ذینفعان حوزه کودک باید با هم نسبت به ارائه راه حل جمعی و اجتماعی اقدام کنند.
 
وی تصریح کرد: امروز قصد داریم به راه حل ملی حوزه کودک در فضای مجازی نزدیک شویم و با تقسیم کار بین متولیان امر به مرحله اجرا در این زمینه دست پیدا کنیم. امیدواریم به مقیاسی در حوزه کودک در تمامی ابعاد رسیده و در این حوزه به خوبی فعالیت کنیم.
 
حاجی‌ملامیرزایی بیان کرد: نقش تصدی‌گری وزارت ارشاد و نظرات مختلف نهادهای متولی باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتوانیم به راه حلی مناسب در رابطه با حوزه کودک در فضای مجازی دست پیدا کنیم. حوزه کودک و نوجوان را باید محترم بشماریم چراکه آینده کشور به این قضیه مرتبط خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در این جلسه به دنبال تصمیمی هستیم که به صورت مشارکتی به دست آید. رویکرد ما این است که ذینفعان را به مشارکت دعوت کنیم. در تمام مدل‌های سیاست‌گذاری عمومی راه حل ارائه می‌شود. در این جلسه به دنبال راه حل جمعی از زوایای مختلف هستیم.
 
انتهای پیام
captcha