از برپایی نمایشگاه تا تقدیر از فعالان قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کد خبر: 4099792
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

از برپایی نمایشگاه تا تقدیر از فعالان قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت این دانشگاه از برپایی نمایشگاه قرآن، تقدیر از فعالان قرآنی این دانشگاه و همچنین رابطان فعال قرآن و عترت مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان و اجرای نهضت قرآن‌آموزی شهید سلیمانی خبر داد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنیعطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی و رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت این دانشگاه پرداخت و گفت: تعدادی از برنامه‌ها جزو برنامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت است.

وی، برگزاری محافل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با مشارکت مجموعه نهاد رهبری استان و دانشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ای با مشارکت مجموعه فرهنگی دانشگاه و دانشکده توانبخشی پیرامون گرامیداشت شهید کیاسی از شهدای شاهچراغ(ع) را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در بخش طرح قرآنی شهید سلیمانی که ویژه دستگاه‌های دولتی بود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت معاونت توسعه دانشگاه در فاز اول تعیین سطح این دوره آموزشی قرآنی که ویژه پرسنل شهرستان شیراز بود، برای حدود ۷۵۰ نفر با حضور ۴ ممتحن سازمان تبلیغات، این بخش طرح نهضت قرآن‌آموزی شهید سلیمانی را انجام داد.

امیدواری یادآور شد: به مناسبت هفته قرآن و عترت نیز مراسم تقدیر از رابطان فعال قرآن و عترت مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان را برگزار کردیم که نزدیک به ۵۰ نفر از آنان تقدیر شدند و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام فرهنگی را به مناسبت این هفته خواهیم داشت و نیز نشست توجیهی رابطان قرآن و عترت مراکز تابع دانشگاه علوم‌پزشکی برای جشنواره بیست و هفتم برگزار خواهد شد.

وی، همچنین از برگزاری نمایشگاه قرآنی در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تقدیر از فعالان حوزه قرآن و عترت دانشگاه از جمله جامعه اساتید دانشگاه، کارکنان و دانشجویانی که به ویژه در جشنواره قرآن و عترت حائز رتبه شدند، خبر داد و گفت: ابلاغ دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت که از جشنواره‌های ابلاغی مجموعه وزارت بهداشت است نیز انجام می‌شود.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در ادامه اظهار کرد: ابداعی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام دادیم و در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز دارد تسری پیدا می‌کند، این است که برای برخی از رشته‌ها مخصوصاً در بخش کتبی و شفاهی، داریم امتیاز ضمن خدمت می‌گیریم، منظور برای کارکنانی است که در این بخش‌ها شرکت و حد نصاب را کسب می‌کنند.

انتهای پیام
captcha