تأکید علماء‌المسلمین لبنان بر وحدت ملی در مقابل سیاست‌های آمریکا
کد خبر: 4099619
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

تأکید علماء‌المسلمین لبنان بر وحدت ملی در مقابل سیاست‌های آمریکا

تجمع علماء‌المسلمین لبنان، خواستار تقویت وحدت ملی برای مقابله با سیاست‌های ایالات متحده آمریکا شد که لبنان را محاصره کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، تجمع علماء‌المسلمین با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از عملکرد ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان اعلام کرد: رئیس بانک مرکزی لبنان مورد حمایت جمعی از مفسدان مناصب سیاسی و قضایی است که مجری سیاست‌های ایالات متحده آمریکا هستند؛ سیاست‌هایی که در نتیجه آن لبنان به محاصره درآمده و معاون وزیر خارجه آمریکا نیز به این موضوع معترف است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آنچه که در وضعیت کنونی به آن نیاز داریم، وحدت ملی است تا در نتیجه آن، رئیس جمهوری توافقی انتخاب شود و دولت وحدت ملی تشکیل شود؛ دولتی که مدیریت منابع و ثروت‌های کشور را عهده‌دار شود تا لبنان بتواند از بن‌بست سیاسی که در آن گرفتار شده خارج شود.

تجمع علماء‌المسلمین در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: موضوع انتخاب رئیس جمهوری در آینده نزدیک به سرانجام نخواهد رسید و دوره خلأ ریاست جمهوری تا مدت نامعلومی ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی، دولت از نظر قانون اساسی توانایی ورود به راه حل‌های بنیادین را ندارد.

در این بیانیه از نیروهای سیاسی لبنان خواسته شده است تا گفت‌وگوهای خود را برای انتخاب یک رئیس جمهور ملی و میهن‌پرست آغاز کرده و در این راه از تهدیدهای آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای سازشکار عرب نترسند و به سه‌گانه «ارتش، ملت و مقاومت» تکیه کنند.

انتهای پیام
captcha