همه توان خود را برای توسعه حوزه‌های فناورانه به کار می‌گیریم
کد خبر: 4099576
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
دهقانی فیروزآبادی در بازدید از مرکز نوآوری سازمان اوقاف و امور خیریه:

همه توان خود را برای توسعه حوزه‌های فناورانه به کار می‌گیریم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تلاش می‌کنیم از همه توان و دارایی‌های فکری، مالی و زیرساخت‌های موجود حاکمیتی برای توسعه حوزه‌های فناورانه کشور بهره بریم.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در مرکز نوآوری سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه معاونت با همه توان در اجرای طرح‌های فناورانه و نوآورانه با سازمان اوقاف همکاری خواهد کرد، گفت: ما آمادگی همکاری با اوقاف را داریم تا در هر استان تعدادی از موقوفات را برای ایجاد کارخانه‌های نوآوری و کارگاه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا مورد حمایت قرار دهیم و توان و ظرفیت نهادهای ذیربط را هم به میدان می‌آوریم.

وی افزود: دوره جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان متکی بر توسعه فناوری است نه افزایش زیرساخت‌های فیزیکی. تلاش می‌کنیم از همه توان و دارایی‌های فکری، مالی و زیرساخت‌های موجود حاکمیتی برای توسعه حوزه‌های فناورانه کشور بهره ببریم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در معاونت قصد داریم با تغییر نگرش جدی، از سمت و سوی عرضه‌محوری محصولات دانش بنیان به سمت تقاضامحوری و ایجاد بازار تضمین شده‌ برای شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم. در این مسیر به کمک سازمان اوقاف و امور خیریه نیازمندیم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و ابزارهای ایجاد شده در معاونت، بیان کرد: در تلاشیم از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان برای رفع نیازهای فناورانه کشور و کمک به رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. یکی از اولویت‌های ما ترغیب مجموعه‌های فناور به توسعه فناوری‌های مورد نیاز و اولویت دار کشور است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: طی این سال‌ها زحمات زیادی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور کشیده شده است اما در دوره جدید تلاش می کنیم مشارکت‌های عمومی را برای تسریع و تسهیل شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فناورانه کشور ارتقا دهیم.

انتهای پیام
captcha