هدایت جامعه قبل از خودسازی و تهذیب نفس ممکن نیست
کد خبر: 4099497
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

هدایت جامعه قبل از خودسازی و تهذیب نفس ممکن نیست

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: هدایت جامعه قبل از خودسازی و تهذیب نفس ممکن نیست، بلکه رفتار خاضعانه طلاب در برابر خداوند و همدلی آنان نسبت به مردم است که دل‌های انسان‌ها را نسبت به دین نرم کرده و مردم را مشتاق مذهب می‌کند.

آرش رجبی معاون حوزه علمیه خواهران کشوربه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آرش رجبی، معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ۲۳ آبان‌ماه، در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران اردبیل اظهار کرد: حرکت در مسیر و بستر تحول‌زا توسط بانوان طلبه امری مهم و ضروری است که در این شرایط پیچیده فرهنگی امروز استفاده از ظرفیت بانوان مبلغ امری لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: فراگیری علوم دینی در شرایط فرهنگی جزو محورهای مهم طلاب است که باید در بستر متحول زمان حرکت کنند و با توسعه جهانی افق دید را ادامه داده و احیای جهان و جهانیان را جزو اهداف اصلی خود قرار دهیم.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: کیفیت تبلیغ با مطالعه و انس‌گیری با ادبیات کهن و فاخر اسلامی با بیان و قلم به عنوان ابزار کلیدی انتقال بهتر پیام‌ها به عنوان اولویت مهم و اساسی حائز اهمیت است تا بتوان پیام‌های الهی را به مردم منتقل کرد.

رجبی تصریح کرد: طلاب باید کارهای علمی، پژوهشی و تبلیغی خود را مخلصانه و به نیت یاری دین خدا انجام دهند که برگرفته از روایات، طلبگی را مرزبانی از عقاید و معنویت است.

وی اذعان کرد: هدایت جامعه قبل از خودسازی و تهذیب نفس ممکن نیست، بلکه رفتار خاضعانه طلاب در برابر خداوند و همدلی آنان نسبت به مردم است که دلهای انسان‌ها را نسبت به دین نرم کرده و مردم را مشتاق مذهب می‌کند که در همین راستا از خواهران طلبه انتظار می‌رود تا برای تشکیل جامعه توحیدی تلاش کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ حسن باقری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز گفت: خواهران طلبه باید برای تشکیل جامعه توحیدی بکوشند و بر اساس هدف، سیره و روش پیامبر اکرم(ص) خواهران طلبه بایستی از تمامی ابزارهای تبلیغی استفاده کنند.

وی افزود: بانوان طلبه همچنین باید در شکل‌گیری جامعه آرمانی و فراهم‌کردن زمینه ظهور اثر ویژه‌ای داشته باشند که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

انتهای پیام
captcha