مهرواره «بانور» فرصتی برای نقش‌آفرینی زنان در حل مسائل خانواده است
کد خبر: 4099473
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
راهیار بنیاد هدایت البرز:

مهرواره «بانور» فرصتی برای نقش‌آفرینی زنان در حل مسائل خانواده است

راهیار بنیاد هدایت استان البرز گفت: مهرواره بانور برای بانوان شرایطی را فراهم می‌کند تا برای بررسی و رفع مشکلات خانواده گام بردارند و نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند.

مهرواره «بانور»

حجت‌الاسلام محسن ملکی، راهیار بنیاد هدایت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه مهرواره بانور با هدف تعالی سطح فرهنگ جامعه طراحی و در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: این مهرواره ویژه بانوان طراحی شده است که در آن بانوان فعال محله، مساجد، فرهنگی، اجتماعی و... به‌منظور بررسی و رفع مشکلات خانواده‌های محله اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در استان البرز این مهرواره بومی‌سازی شده است، افزود: مهرواره بانور در البرز در دو حوزه طراحی شده است، ابتدا تمرکز در مسائل خانواده و نقش بانوان در ارتقای سطح خانواده، موضع دوم به حوزه تربیت است که آن هم به حوزه بانوان تأکید دارد.

ملکی در ادامه شناسایی بانوان که در منزل فعالیت می‌کنند و دغدغه‌هایی از جنس فرهنگی، اجتماعی دارند را از اهداف مهرواره بانور خواند و گفت: همچنین نقش‌آفرینی هویت اصلی زن در جامعه و ایفای نقش این قشر در ارتقای فعالیت جامعه از دیگر اهداف حائز اهمیت مهرواره بانور است.

این مسئول بیان کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای بروز و ظهور نقش بانوان در جامعه این است که بانوان برای رفع مشکلات جامعه اقدام کنند که طبق این جشنواره از نقش‌آفرینی بانوان در سطح محلات آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد شاهد هستیم که بانوان در تهیه جهیزیه، کمک به افرادی که قصد ترک تحصیل داشتند و یا حتی منصرف کردن برخی از نسل جوان که نیت خودکشی در سر داشتند در سطح محلات نقش‌آفرینی دارند، هر یک از این موارد در سطح جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید به آن‌ها پرداخت و سعی در تقویت این روند داشته باشیم.

راهیار بنیاد هدایت استان البرز یادآور شد: خاطره‌نویسی هم جزئی از این برنامه است؛ بانوانی که در اجتماع حضور دارند و خاطراتی درباره رفع مشکل خانواده یا قشر خاصی دارند می‌توانند در این جشواره شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه در انتخاب افراد و شرکت‌کنندگان هیچ خط‌کشی و سخت‌گیری وجود ندارد، همه بانوان می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند، تصریح کرد: فعالیت سایت مهرواره بانور «https://mehrvare-banoor.ir» از چهار ماه گذشته آغاز شده است و پاسخگوی شبهات است. متقاضیان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند به آدرس «https://mehrvare-banoor.ir/?login=true» مراجعه کنند. شرط شرکت و حضور در جشنواره ثبت مسئله و خاطره‌نویسی است که اطلاع‌رسانی‌های دقیق‌تر در این خصوص در کانال اداره‌کل تبلیغات اسلامی به آدرس «https://eitaa.com/joinchat/831979555Cf5acda1a7a» انجام می‌شود.

این مسئول گفت: تاکنون 210 نفر از بانوان البرزی در این مهرواره شرکت کردند که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان توقع بیشتر داریم، چراکه معتقدیم این مهرواره به شدت در فضای فرهنگی جامعه و ارتقای سطح فرهنگ خانواده و نقش‌آفرینی بانوان اثرگذار خواهد بود، لذا از بانوان فعال البرزی تقاضا داریم در این مهرواره شرکت کنند.

راهیار بنیاد هدایت استان البرز در پایان گفت: جوایز نفرات اول این مهرواره در حوزه حل مشکل و خاطره‌نویسی در سطح ملی را به ترتیب 14 سکه بهار آزادی و در حوزه حل مسئله 14 نیم‌سکه و جوایز استانی آن در البرز به شرح ذیل است؛

جایزه خاطره‌نویسی(شهرستانی)

نفر اول (هزینه کامل سفر مشهد مقدس)
نفر دوم (کمک هزینه سفر مشهد مقدس)
نفر سوم (کمک هزینه سفر مشهد مقدس)
نفر چهارم تا دهم (هر نفر کارت هدیه 1000000 ریالی)

جایزه ثبت حل مسئله( شهرستانی)

نفر اول (هزینه کامل سفر مشهد مقدس)
نفر دوم (کمک هزینه سفر مشهد مقدس)
نفر سوم (کمک هزینه سفر مشهد مقدس)
نفر چهارم تا دهم (هر نفر کارت هدیه 1500000 ریالی)

جایزه خاطره‌نویسی(استانی)

نفر اول (20000000 ریال)
نفر دوم (15000000 ریال)
نفر سوم (8000000 ریال)
نفر چهارم تا دهم (هر نفر کارت هدیه2500000 ریال)

جایزه ثبت حل مسئله(استانی)

نفر اول (25000000 ریال)
نفر دوم (18000000ریال)
نفر سوم (10000000ریال)
نفر چهارم تا دهم (هر نفر کارت هدیه2000000 ریال)

انتهای پیام
captcha