شکایت زندان آمریکایی به خاطر ممانعت از اقامه نماز جمعه
کد خبر: 4099163
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

شکایت زندان آمریکایی به خاطر ممانعت از اقامه نماز جمعه

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی از زندانی در نوادا برای نقض حکم دادگاه که مسئولان این زندان را موظف به اجازه اقامه نماز جمعه برای زندانیان مسلمان کرده بود، شکایت کرد.

به گزارش ایکنا، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR ) از یک دادگاه فدرال خواست تا جریمه‌ای 10 هزار دلاری برای زندانی در نوادا اعمال کند.
به گفته این شورا مسئولان این زندان قصد نقض حکم دادگاه را دارند که هفته گذشته صادر شده و به مقامات این زندان دستور داده بود اجازه اقامه نماز جمعه به زندانیان مسلمان داده شود. 

دادگاه با دستور مجوز اقامه نماز جماعت هفتگی در مرکز اصلاح و تربیت لاولاک، اعلام کرد که مراسم هفتگی نماز جمعه از ساعت 12:30 ظهر تا ساعت 1:45 بعد از ظهر اقامه شود. دادگاه همچنین اداره اصلاح و تربیت نوادا را به دلیل ارائه چندین مورد اطلاعات نادرست یا گمراه کننده که باعث تأخیر در تحقیقات دادگاه فدرال شد محکوم کرد.

جمعه گذشته اولین روز تعهد زندان نوادا بر اساس این حکم بود. با این حال، دادستان کل نوادا تصریح کرد که آنها فوراً از این دستور پیروی نخواهند کرد.

قدیر عباس، وکیل ارشد شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی گفت: مرکز اصلاح و تربیت لاولاک به همان رفتار بی‌رحمانه‌ای ادامه می‌دهد که این زندان را به عنوان ناقض حقوق مسلمانان مشهور کرده است. وی افزود: ما آماده اجرای شرایط حکم دادگاه برای اطمینان از برگزاری نماز جماعت هستیم.

کیم نوئه لهنباوئر، وکیل شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی هم گفت: ما اجازه نخواهیم داد که زندان نوادا دستور دادگاه فدرال را نادیده بگیرد و از مقامات می‌خواهیم که مداخله کنند تا مسئولان زندان را وادار به انجام قانون کنند و اجازه دهند مسلمانان برای نماز جمعه جمع شوند.

انتهای پیام
captcha