تلاش بسیج سازندگی در راستای ایجاد امید در جامعه
کد خبر: 4098954
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

تلاش بسیج سازندگی در راستای ایجاد امید در جامعه

استاندار فارس با اشاره به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی بسیج گفت: بسیج سازندگی در راستای ایجاد امید به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه تلاش بسیار دارد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، امروز، ۲۱ آبان در مراسم افتتاح ۵۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع‌محور(خرد و خانگی) و آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات که در سالن کوثر سپاه فجر فارس برگزار شد، گفت: بسیج و بسیج سازندگی در راستای ایجاد امید به خصوص در اقشار ضعیف جامعه تلاش بسیاری انجام می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری نهادهای انقلابی که توسط حضرت امام(ره) بنیان‌گذاری شدند، اظهار کرد: همه این نهادها در راستای کمک به ضعفا و فقرا تلاش ایجاد شدند.

استاندار فارس با بیان اینکه مسئله ایجاد اشتغال نه تنها گره‌گشای افراد، بلکه کشور است، تصریح کرد: بحث ایجاد فرصت‌های شغلی صنایع تبدیلی، دام و طیور، شرکت‌های دانش بنیان، صنایع دستی و کشاورزی در همین راستا هستند.

ایمانیه اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در تبصره ۱۸ داریم این است که عمدتاً بین تولیدکنندگان کلان کشور و استان تقسیم می‌شود اما در این طرح به تولیدکنندگان و اشتغال‌های خرد وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی نیز گفت: این مسئله از دو جنبه مهم است؛ هم درآمدی برای خانواده‌های ضعیف ایجاد می‌کند و هم  گوشه‌ای از مشکلات برق کشور را حل می‌کند.

استاندار فارس با یادآوری اینکه جمعیت استان فارس ۴/۶ درصد جمعیت کشور است از رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درخواست کرد که سهمیه استان را از ۵ هزار نیروگاه به ۷ هزار برسانند.

ایمانیه در پایان گفت: این قبیل کارها کمک می‌کنند که امید مردم بیشتر شود و سکونت آن‌ها در روستاها و مناطق کم‌برخوردارتر نیز ماندگارتر شود و فرصت اشتغال در روستا را فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود، ۲۳ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در راستای اجرای ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات، امروز در استان فارس وارد مدار تولید برق شد. همچنین در پایان این مراسم انعقاد تفاهم‌نامه شش جانبه احداث ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات بین شرکت توزیع برق  فارس، شرکت توزیع برق شیراز، معاونت روستایی استانداری فارس، سازمان بسیج سازندگی فارس، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی فارس انجام شد.

انتهای پیام
captcha