700 مبلغ، مجری طرح امین در خراسان‌جنوبی شدند
کد خبر: 4098758
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

700 مبلغ، مجری طرح امین در خراسان‌جنوبی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تحصیلی، 700 روحانی که مورد تأیید حوزه علمیه استان هستند، به‌منظور ترویح معارف اسلامی و توجه به فرهنگ اسلام به مدارس اعزام شدند که امیدواریم راهی برای تعمیق معارف اسلامی در ذهن دانش‌آموزان باشد.

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیسیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طی اجرای طرح تربیتی امین، مبلغان اعزامی از حوزه علمیه برای پاسخگویی به شبهات کودکان و نوجوانان در مدارس فعال می‌شوند.

وی با اشاره به هماهنگی با اولیا و مدیران مدارس برای حضور 13 ساعته مبلغان در مدارس افزود: مبلغان اعزامی به‌عنوان کمک مربی پرورشی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و اجرای تخصصی طرح تربیتی امین، برای هدایت دانش‌آموزان با اولیای مدارس مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به‌منظور ساماندهی برنامه‌های مبلغان، 12 کتاب مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که توسط حوزه علمیه قم تهیه و به چاپ رسیده در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ نماز، ترویج ارزش‌های انسانی، بصیرت‌افزایی، توجه به جایگاه علم‌آموزی در بین دانش‌آموزان از جمله شاخص‌های طرح امین در مدارس به‌شمار می‌روند.

موسوی‌نژاد با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌ها در عرصه تعلیم و تربیت ادامه داد: حضور مبلغان توانمند تأثیر بسزایی در رشد معنویت در مدارس خواهد داشت؛ در این زمان دشمنان اسلام نخواهند توانست بر موج احساسات پاک نوجوانان و کودکان سوار شوند.

وی بیان کرد: در این طرح تلاش داریم دانش‌آموز، خود را بشناساند و سپس از خودشناسی به تعالی برسد و به سمت قرآن و اهل بیت(ع) سوق داده شود تا ویژگی‌هایی چون نماز، عفت و درستکاری و مانند آن در وجود دانش‌آموز شکل گیرد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزان با رفتارهای دینی از جمله مهم‌ترین راهبردهاست، تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که مدارس امین الگوی سایر مدارس شوند؛ از سویی دیگر مبلغان باید با مهارت‌های ارتباطی آشنا بوده و باورهای دینی را در وجود دانش‌آموزان پرورش دهند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تحصیلی، 700 روحانی که مورد تأیید حوزه علمیه استان هستند، به‌منظور ترویح معارف اسلامی و توجه به فرهنگ اسلام به مدارس اعزام شدند که امیدواریم راهی برای تعمیق معارف اسلامی در ذهن دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام
captcha