عظمت گفتمان انقلاب سبب کینه دشمنان شده است
کد خبر: 4098517
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

عظمت گفتمان انقلاب سبب کینه دشمنان شده است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه مردم در ۱۳ آبان با وجود سختی‌ها پای کار آمدند، گفت: عظمت گفتمان انقلاب سبب کینه دشمنان شده است و می‌خواهند این شکوه انقلاب را مخدوش کنند،

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیهبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز، ۱۹ آبان در شورای اداری استان لرستان، اظهار کرد: هویت شورای اداری، رکن پیشرفت و توسعه استان است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران و شرایط امروزی، جایگاه رفیعی است، خاطرنشان کرد: خدمت‌گذاری به خلق خدا از بهترین اعمال است و کار خوب مسئولان در نظام اسلامی اجر مضاعف و کار بد مسئولان عتاب مضاعف دارد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه همه ارزش‌های اسلامی به کار مسئولان گره خورده است و کار مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران بازتاب جهانی دارد، ادامه داد: اقصی نقاط جهان علاقمند به نظام اسلامی هستند کمااینکه به تأسی به انقلاب اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان تشکیل و امروز قطب قدرت در منطقه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه عظمت و قدرت نظام اسلامی سبب دشمنی استکبار جهانی شده است، گفت: مسئولان نقش و جایگاه خود را بزرگ بدانند و درجه اخلاق و کارمندی خود را بالا ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه اگر بخواهیم در آسیب‌های اداری قرار نگیریم باید نکاتی را رعایت کنیم، افزود: یکی از عوامل از بین بردن آسیب‌های اداری این است که رویکرد مسئولان به کار و مدیریت باید رویکرد امانت‌پنداری باشد و کار را برای خدا ببیند.

وی با اشاره به اینکه کار مسئولان محراب عبادت است، اضافه کرد: می‌توان با نگاه معنوی، امانی و اخلاقی، ارزش کار خود را بالا برد در هر جلسه شورای اداری عهدنامه مالک اشتر قرائت شود چراکه در پرتو منابع انسانی مقید به احکام و دستورات اسلامی است که جامعه پیشرفت می‌کند.

اعرافی با بیان اینکه مسئولان باید شاخص‌های سلامت اداری و معنوی را در مجموعه خود ارتقا دهند، گفت: در کارهای مدیریتی سه مدل داریم برخی مدیران نگاه خرد داشته از نگاه کلان غافلند و برخی‌ها مسائل کلان را می‌بینند ولی به مسائل خرد نگاه نمی‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه مدیریت جامع در نظام اسلامی در کنار نگاه به مسائل خرد به منطق کلان راهبردی توجه دارد، گفت: یکی از مواردی که از آسیب‌های اداری جلوگیری می‌کند، هم‌افزایی بین دستگاهی است چراکه روحیه همگرایی، هم‌افزایی و زنجیره شدن چند دستگاه برای حل یک مشکل از نکات مهم است از طرفی نظام اداری هم‌افزا، می‌تواند معجزه‌آفرینی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آشنایی به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی و میان مدت از مواردی است که می‌تواند از آسیب‌های اداری جلوگیری کند، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و مسئولان باید از جزئیات آن اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری باید علم و فرهنگ را در صدر اولویت‌ها بدانند، تصریح کرد: حوزه علمیه بیش از هزار سال سابقه دارد و همواره مؤثر بوده است لذا باید از این میراث دینی صیانت کنیم.

اعرافی با بیان اینکه در بیش از صد شاخص شاهد رشد و توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و این دستاوردها بزرگ است، خاطرنشان کرد: عظمت گفتمان انقلابی سبب کینه دشمنان شده است و می‌خواهند شکوه انقلاب را مخدوش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه مردم در ۱۳ آبان با وجود سختی‌ها پای کار آمدند، اظهار کرد: دولت و مسئولان باید کار و تلاش مضاعف کنند و بدانند دشمنی‌های دشمنان به این جهت است که ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها توانسته است خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها مانند لرستان عقب‌ماندگی‌هایی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، ادامه داد: استان لرستان با اشتغال و تولید درست می‌تواند به توسعه متوازن دست پیدا کند.

انتهای پیام
captcha