آمار شهدای روحانیت از تمام اقشار بالاتر است
کد خبر: 4098435
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
حجت‌الاسلام رفیعی:

آمار شهدای روحانیت از تمام اقشار بالاتر است

عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: آمار شهدای روحانیت در قشر خود از میان تمام اقشار در جامعه بالاتر است و طی هفته‌های گذشته، بخش عمده‌ای از شهدای مدافع دین، طلبه‌های جوان بوده‌اند.

ناصررفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه، شامگاه چهارشنبه، 18 آبان‌ماه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت و دین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: گرچه از دست دادن یک جوان برای خانواده سخت است، اما شهادت، مقامی است که انسان باید به آن غبطه بخورد نه اینکه غصه بخورد.

وی افزود: برای هر مقامی یک مقام بالاتری وجود دارد، اما برای شهادت مقام بالاتری وجود ندارد بلکه شهادت، مافوق تمام مقامات است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند که با ارزش‌ترین مرگ در نزد خداوند، شهادت است و اگر مرا هزار شمشیر بزنند، برای من بالاتر از این است که در رختخواب بمیرم در حالی که در راه عدم اطاعت از خداوند باشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: رسیدن به مقام شهادت سختی‌هایی دارد و همانطور که در چند هفته اخیر مشاهده کردیم شهدای مظلوم امنیت با گلوله و چاقو به شهادت رسیدند. شهادت یک موفقیت و توفیقی است که شکر لازم دارد و انسان باید در راه رسیدن به مقام شهادت شادی کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: جناب یاسر و سمیه در آغاز اسلام با وضعیت سخت و مظلومانه به شهادت رسیدند و همینطور شهادت مسلمانان در راه دین خدا ادامه داشته است تا به امروز و ادامه خواهد داشت. دین اسلام به راحتی به دست ما نرسیده است بلکه هزاران هزار شهید در راه دین اسلام به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: این نظام به این سادگی به دست نیامده است که به سادگی هم از دست برود بلکه خون همین شهدا تضمین‌کننده این نظام و انقلاب است.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران، گفت: خداوند متعال در آیه شریفه «وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ»، ویژگی‌های پنجگانه شهدا را ذکر کرده‌اند و در آیه ۱۴۷ نیز «وَمَا کَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ»، دعای مخصوص شهدا را بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: طبق این آیه، اولین ویژگی شهدا، خدامحوری است که فقط برای خدا جهاد می‌کند و دومین ویژگی آن است که شهدا هیچگاه تردیدی به خود راه نمی‌دهند و از آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آیند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: عدم ضعف و هراس و عدم تزلزل در ظاهر و باطن سومین ویژگی شهدا است و شهدا هیچگاه در برابر دشمن تسلیم نشدند و سر تسلیم فرود نیاوردند و همواره صبور بوده‌اند که عدم تسلیم و صبوری چهارمین و پنجمین ویژگی شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: دین‌داری هزینه دارد به همین خاطر قرار نیست که ما با حوادث جزئی تسلیم دشمن شویم. متأسفانه دشمن در فضای مجازی بسیار گسترده کار کرد و در بسیاری از مواقع توانست با اخبار دروغ، ذهن جوانان را تخریب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: اگر یک عده جوان به صورت هیجانی حرکاتی انجام می‌دهند، خیلی مهم نیست چرا که قاطبه جوانان این نظام دین‌دار و متدین هستند. هیچگاه هیچ نظام و حکومتی یکدست نبوده است و دشمنان خیلی احمق هستند که با حرکت‌های چند نفر، چشم به فروپاشی این نظام دوخته‌اند.

عضو هیئت علمی المصطفی اذعان کرد: شرکت مردم و جوانان در تشییع جنازه شهدا و راهپیمایی‌ها نشان‌دهنده استحکام این نظام است؛ لذا حساب جوانانی که هیجانی به خیابان آمده‌اند جداست، اما با افرادی که با چاقو دیگران را ذبح و تکه تکه می‌کنند و مأمور نیروی انتظامی را آتش می‌زنند باید برخورد شود.

وی گفت: ما مشکلات اقتصادی داریم و دولت هم باید برای رفع گرانی فکری بکند و مانع بی‌ثباتی قیمت‌ها شود و درخصوص این مشکلات ما به دولتمردان تذکر می‌دهیم؛ اما هیچگاه در زمین دشمن بازی نخواهیم کرد چرا که این نظام و کشور برای تمام اقوام است.

انتهای پیام
captcha