ساخت مدرسه و مسجد در پروژه‌های مسکن ملی هدفگذاری شود
کد خبر: 4098326
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

ساخت مدرسه و مسجد در پروژه‌های مسکن ملی هدفگذاری شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس بر ضرورت ساخت مساجد در مجتمع‌های مسکونی تأکید کرد و گفت: برای پروژه‌های مسکن ملی هم باید هدفگذاری ساخت مدرسه و مسجد در نظر گرفته شود.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس، امروز، 18 آبان در نشست مدیران و مسئولان فرهنگی استان فارس با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در شیراز برگزار شد، با تأکید بر لزوم کمک سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش گفت: امروز آموزش و پرورش کمک لازم دارد و همه دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار بیایند.

وی همچنین بر ضرورت ساخت مساجد در مجتمع‌های مسکونی تأکید کرد و افزود: مسجد مرکز محله است که در تقویت فرهنگ نقش مهمی دارد اما هنوز پروژه‌های مسکن مهر ما مسجد ندارند و برای پروژه‌های مسکن ملی هم باید هدفگذاری ساخت مدرسه و مسجد در نظر گرفته شود.

و رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در این راستا دولت از ظرفیت خیران استفاده کند و تمام اراضی مذهبی را به فراخوان سرمایه‌گذاری خیران بگذارد.

دین‌محوری با کار اداری انجام نمی‌شود

محمد فرخ‎‌زاده، معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس نیز در این نشست با اشاره به طرح حلقه‌های صالحین گفت: این طرح از ابعاد دانش‌افزایی است که در بحث تقویت دینی و موضوعات مورد نیاز جوانان شیعه مطلوب عمل کرده است و این کار باید در مجامع مختلف تبیین شود.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، افزود: باید بدانیم که دین‌محوری و دین‌پروری با کار اداری انجام نمی‌شود و به یک کار فرهنگی گسترده در جامعه نیاز دارد و در حوزه فرهنگ باید شاهد یکپارچگی سازمان‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha