اشتغال‌زایی روستایی و تأمین معیشت پایدار برای محرومان
کد خبر: 4097930
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
از سوی جهادگران ولایت کهنوج دنبال می‌شود؛

اشتغال‌زایی روستایی و تأمین معیشت پایدار برای محرومان

مدیر گروه جهادی جهادگران ولایت شهرستان کهنوج تمرکز اصلی این گروه جهادی را در حوزه اشتغال‌زایی روستایی و تأمین معیشت پایدار برای محرومان اعلام کرد.

اشتغال‌زاییرامین میرانی طراده، مدیر گروه جهادی جهادگران ولایت شهرستان کهنوج در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های تخصصی این گروه جهادی اظهار کرد: فعالیت تخصصی ما در حوزه اشتغال‌زایی برای محرومان قرار دارد و تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

میرانی طراده ادامه داد: برنامه‌های تخصصی این گروه جهادی در حوزه ایجاد مشاغل خرد و کلان و تسهیل‌گری امر اشتغال برای روستائیان و محرومان متمرکز می‌شود. یکی از مشکلات عمده امروز محرومان کشور در حوزه روستایی فقدان مشاغل پایدار برای کسب درآمد است که این مشکل موجبات مهاجرت روستاییان به شهرهای پرجمعیت و از بین رفتن بسیار از روستاها می‌شود.

مدیر گروه جهادی جهادگران ولایت شهرستان کهنوج بیان کرد: فعالیت در زمینه ایجاد مشاغل خانگی، شغل‌های خرد و کلان در حوزه کشاورزی و دامداری، فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی، ایجاد کارگاه‌های تولید ترشی، مرغ‌داری کوچک و بزرگ، پرورش صنعتی مرغ، کشت گیاهان دارویی، کشت کنجد و ... از جمله فعالیت‌های تخصصی گرروه جهادگران ولایت است.

وی با بیان اینکه گروه جهادگران ولایت شامل 10 نفر اعضای اصلی است که هر کدام در یکی از حوزه‌های ایجاد اشتغال دارای تخصص هستند، گفت: به فراخور حال، افراد دیگری نیز در مواقع مختلف کاری به اعضای اصلی گروه ملحق می‌شوند.

مسئول کارگروه اشتغال مجمع ملی جهادگران کشور در پایان تصریح کرد: اعضای گروه در مواقع اضطراری همچون وقوع سیل و زلزله نیز به صورت فوری در محل حادثه حاضر شده و نسبت به خدمت‌رسانی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha