هیئت‌ها برای جذب جوانان به روش‌های به روز متوسل شوند
کد خبر: 4096623
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

هیئت‌ها برای جذب جوانان به روش‌های به روز متوسل شوند

مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از مشاوره‌های اساتید قرآنی برنامه‌های قرآنی را در هیئت‌ها شکل داد، گفت: هیئت‌ها باید با روش‌های بروز و جوان‌پسند به ارائه برنامه‌های مختلفی با اساس قرآن بپردازند.

مجتبی ابراهیم‌زاده، مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبیمجتبی ابراهیم‌زاده، مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسائل اجتماعی باید در دل هیئت‌ها شکل گیرد و کار هیئت تنها در ایام عزاداری نیست، اظهار کرد: مهم‌ترین آسیب هیئت‌های مذهبی، عدم توجه به مسائل اجتماعی است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه یک هیئت می‌تواند اثرگذار بوده و یا در مسائل اجتماعی معضلی را حل کند، اما کمتر هئیتی را می‌بینیم که در این عرصه فعال باشد.

مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هیئت‌هایی هستند که در بحث ورود به آسیب‌های اجتماعی فعالیت قوی دارند، اما تعداد آن اندک بوده و لازم است راه را برای ورود مردم به هیئت عزاداری باز کرده و کاری کنیم که هیئت ملجأ حل آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه لازم است مساجد و هیئات را به سمت مردم‌پسندی سوق دهیم، افزود: مردم باید بدانند برای حل مشکلات خود یکی از پناهگاه‌ها مسجد و هیئت است و برای رفع مسائل در زندگی خود می‌توانند به محیط هیئت پناه ببرند.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های قرآنی، رسانه، فضاسازی و فضای مجازی که هریک در حیطه‌های مربوط به خود فعالیت دارند، در هیئت روضه‌الشهدا شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر جامعه به سمت قرآن پیش رفت رفتارهای و کردارهای ما قرآنی می‌شود و دیگر شاهد فضای متشنج نخواهیم بود.

مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید کارگاه‌ها و جلسات قرآنی در دل هیئت شکل گرفته تا اخلاق و کردار ما را قرآنی کند، تصریح کرد: اگر هیئت به این امور نپردازد از چه ملجائی باید توقع پرداختن به این امور را داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی و معرفی 10 میلیون حافظ قرآن و آموزش 20 میلیون قاری قرآن، ادامه داد: افراد باید از سنین کودکی به هیئت جذب شوند و در این راستا باید مشوق‌هایی درنظرگرفت.

مساجد و هیئت‌ها از مشاوره‌های قرآنی بهره گیرند

این مداح و قاری قرآن با بیان اینکه با بهره‌گیری از مشاوره‌های اساتید قرآنی باید برنامه‌های قرآنی را در هیئت‌ها شکل داد، افزود: هیئت‌ها باید در تربیت نیروی قرآنی نقش اثرگذار و مستمر داشته باشند و اگر هر هئیت بتواند در طول سال چند حافظ یا قاری را تحویل جامعه دهد، بزرگترین کار را انجام داده است.

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم که خروجی مساجد تنها افراد میانسال بوده و به جوانان و کودکان کاری نداشته باشیم، ادامه داد: اکنون از ظرفیت مساجد در سطح شهر استفاده نمی‌شود و اگر بتوانیم محیط هیئت را آماده حضور جوانان کنیم به اهداف یک هیئت مذهبی رسیده‌ایم.

مسئول هیئت روضه الشهدا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه راه‌های زیادی برای جذب جوانان به هیئت وجود دارد؛ به طور مثال با ارائه برنامه‌های ورزشی می‌توان به این هدف رسید، تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی را می‌توان در سخنان مقام معظم رهبری دید که می‌فرمایند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم»؛ ما نیز بر این مبنا می‌گوییم هیئت‌ها و مساجد باید با حضور در فضای مجازی زمینه بهره‌برداری دیگران را از این محافل فراهم کنند.

ابراهیم‌زاده با تأکید بر استفاده از روش‌های بروز در جذب افراد به محیط هیئت، یادآور شد: باید با یک روش مهندسی شده میدان هیئت را به جوانان واگذار کرد و به آنان فرصت داد خود را نشان دهند؛ امری که شاید در کمتر هیئتی دیده شود.

انتهای پیام
captcha