آیین اختتامیه مسابقات قرآن نزاجا در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4096412
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

آیین اختتامیه مسابقات قرآن نزاجا در کرمان برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان برگزار و منتخبین تجلیل شدند.

اختتامیه مسابقات قرآن نزاجا در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا با حضور متسابقینی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی امروز، ۱۱ آبان‌ماه به میزبانی مرکز آموزشی ۰۵ کرمان برگزار شد.

سرهنگ محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش در جریان این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: پس از دو دوره برگزاری مسابقات قرآن نزاجا به‌صورت مجازی به دلیل شیوع کرونا، چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن به‌صورت حضوری در هفت منطقه کشور برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خوب از مسابقات در دوران مجازی و شرکت افرادی از نقاط صفر مرزی در این مسابقات، افزود: در دوران کرونا علاوه بر برگزاری مجازی مسابقات، در زمینه آموزشی نیز موفقیت‌های بسیار خوبی کسب شد به طوری که تعداد حافظان قرآن نزاجا به دو برابر رسید.

سرهنگ کشتگر با اشاره به میزبانی خوب استان کرمان از این دوره از مسابقات، گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، هدف‌گذاری در ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به مجموعه جمعیتی ارتش انجام و تعداد حفاظ قرآن سال به سال بیشتر شد. در دو سال شیوع کرونا با برگزاری جلسات آموزشی تعداد حافظان قرآن در نیروی زمینی ارتش از حدود ۶ هزار نفر به حدود ۱۷ هزار نفر رسید.

وی با اشاره به کیفیت خوب برگزاری مسابقات، گفت: با توجه به تعداد شرکت کنندگان، در سال‌های گذشته مسابقات در ۵ منطقه برگزار می‌شد اما برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن نزاجا در ۷ منطقه پیش‌بینی شد زیرا تعداد متسابقین به‌ویژه در رشته حفظ بسیار زیاد بود.

سرهنگ کشتگر حضور چهره‌های جدید در مسابقات، وجود هیئت داوران ثابت برای هر ۷ منطقه، برپایی محافل انس با قرآن در حاشیه برگزاری مسابقات، برگزاری کارگاه آموزشی در زمان برگزار مسابقات و همراهی خوب فرماندهان را از ویژگی‌های این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: نفرات برتر این دوره از مسابقات قرآن در منطقه جنوب شرق به همراه نفرات برتر ۶ منطقه دیگر به مسابقات نیروی زمینی ارتش اعزام می‌شوند و نفرات برتر در مسابقات نهایی ارتش که ۲۷ دی‌ماه سال جاری به میزبانی نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود شرکت می‌‌کنند.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزجا گفت: در این دوره از مسابقات حدود ۱۵۰ نفر از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شرکت کردند که بیشترین تعداد متسابقین مربوط به رشته حفظ بود و امروز ۶۵ نفر از متسابقین تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha