نسل جوان به الگوهای دوستدار انسانیت و اخلاق نیاز دارد
کد خبر: 4095682
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

نسل جوان به الگوهای دوستدار انسانیت و اخلاق نیاز دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: نسل جوان ما به معرفی الگوهای اخلاقی و تربیتی نیاز دارد که دوستدار انسانیت، تشیع، اخلاق و مردم‌داری باشند.

مراسم بزرگداشت سیدرضا مؤید خراسانی در اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان در مراسم بزرگداشت شاعر آیینی، مرحوم سیدرضا مؤید خراسانی که شب گذشته، هفتم آبان‌ماه در بیت‌الزهرای(س) شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه‌ غدیر و معرفی رهبر جامعه از بین خواص و الگوهای اخلاقی و تربیتی، اظهار کرد: مکتب تشیع الگوهای اصیل و همه‌جانبه‌ای همچون چهارده معصوم(ع) را به بشریت معرفی کرده است که به معنای واقعی کلمه، انسان کامل با تمام خصایل اخلاقی هستند.

وی به جانشینی حضرت علی(ع) توسط پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: جامعه باید بداند که بحث ولایت و رهبری آن‌قدر مهم است که آیه اکمال دین در قرآن در همین‌باره نازل شده و باید به جوانب مختلف این واقعه مهم و لزوم رهبری جامعه پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از رسالت‌های پیامبر(ص) در امر رهبری جامعه را معرفی الگوهای سرآمد انسانی، اخلاقی و الهی بعد از خود دانست که خاندان مطهر آخرین رسول و فرستاده خدا تأیید این اصل مهم هستند و این راه الگوسازی تا فرج حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) ادامه دارد.

وی به فرایند پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی با حرکت الهی خود و اتفاقات رو به سعادت پس‌ از آن، شهدایی را به جامعه معرفی کرد که سرآمد و الگوی جامعه کنونی ما شدند و همچون ستاره‌هایی در تاریکی می‌درخشند و مسیر را برای افراد مشخص می‌کنند.

حجت‌الاسلام فوقی در ادامه سخنان خود به رشادت‌های این شهیدان در طول اتفاقاتی که در مسیر انقلاب رقم خورده است، اشاره کرد و افزود: جایگاه شهدای عظیم‌الشأن قابل توصیف نیست و یکی از نمونه‌ها و الگوهای انسان‌های بزرگ، شهید حاج قاسم سلیمانی است که خداوند دنیای او را با چه عظمت و آبرویی آباد کرد و آرزومندیم که این شهید والامقام و دیگر شهدای راه حق در آن دنیا ما را نیز شفاعت کنند.

وی مرحوم سیدرضا مؤید خراسانی را یکی از شاعران آیینی و الگوهای شعرای ارزشی کشور برشمرد و گفت: در پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای این شاعر بااخلاص اهل‌ بیت(ع)، وی به‌عنوان یکی از الگوهای شاخص جامعه شعرا و نسل جوان معرفی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بر لزوم ارائه‌ الگوهای بااخلاق در جامعه کنونی تأکید کرد و افزود: نسل جوان ما به معرفی الگوهای اخلاقی و تربیتی نیاز دارد که دوستدار انسانیت، تشیع، اخلاق و مردم‌داری باشند تا بتواند از شیوه زندگی و تفکرات آنان الگوبرداری کند و زندگی سعادتمندی برای خود رقم بزند.

وی بهترین و کامل‌ترین الگوی قابل معرفی به جامعه را امام زمان(عج) معرفی کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا امامی را که خواهد آمد و جهان را سرشار از عدل و داد می‌کند، به نسل جوان، نسل‌های آینده و بشریت معرفی کنیم؛ چراکه عالم هستی هیچ الگویی بهتر و کامل‌تر از چهارده معصوم(ع) نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha