توسعه اشتغال خانگی از راهبردهای کمیته امداد است
کد خبر: 4095608
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
بختیاری:

توسعه اشتغال خانگی از راهبردهای کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از راهبردهای ما اشتغالزایی خانگی است، گفت: بیش از ۵۲ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان خانه‌دار هستند.

مرتضی بختیاری کمیته امداد کشور

به گزارش ایکنا از قزوین، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، در آیین رونمایی از طرح دانش‌بنیان و تحویل ۵۰ فروند پهپاد کشاورزی پلیکان به مددجویان کمیته امداد که امروز، ۸ آبان در روستای حصار خروان قزوین برگزار شد، با اشاره به حوادث شاهچراغ(ع) گفت: دشمنان تصور می‌کنند ادامه حیاتشان با ایجاد شرارت‌ در کشورمان امکان‌پذیر است اما ما راه خودمان را ادامه خواهیم داد تا شاهد ظهور منجی بشریت باشیم.

وی افزود: در تفکر جهادی مانع معنا ندارد و این تفکر در مواردی کاربرد خواهد داشت که با مانع مواجه شویم و هنر واقعی آن زمانی شکوفا می‌شود که در مواقع درگیری، مشکلات و تحریم‌ها راهکار ارائه دهیم.

بختیاری عنوان کرد: تلاش ما در مجموعه کمیته امداد این است که این یادگار امام بتواند در مأموریت‌های خود کارآمد باشد که به برکت امامین انقلاب تاکنون در اجرای مأموریت خود بحث دانش‌بنیان را به عنوان محور وارد عمل کرده است.

وی گفت: یکی از راهبردهای ما اشتغالزایی خانگی است و بیش از ۵۲ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان خانه‌داری هستند که یتیم در دامان خود پرورش می‌دهند و ما اشتغال خانگی را به عنوان راهبرد عملیاتی کردیم تا به اشتغال بانوان توجه ویژه شود.

بختیاری تأکید کرد: در سال جاری مددجویان کمیته امداد ۵۱۱ تن پیله ابریشم تر با گواهی جهاد کشاورزی تولید کردند که از این طریق ۱۱ و نیم درصد تولید ابریشم پیله کشور توسط مددجویان صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: توانمندسازی دارای سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خود اتکایی و خودباوری است که این سه رکن در کنار هم می‌توانند سبب ایجاد توانمندسازی بین مددجویان کمیته امداد شود.

انتهای پیام
captcha