مراسم تشییع تولیت حرم حضرت سکینه(س) در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4095565
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

مراسم تشییع تولیت حرم حضرت سکینه(س) در قم برگزار می‌شود

مراسم تشییع آیت‌الله سید احمد واحدی جهرمی نماینده سابق امام خمینی(ره) در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بنت علی(ع) امروز در قم برگزار می‌شود.

آیت‌الله سید احمد واحدی جهرمی نماینده سابق امام خمینی(ره) در سوریه

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تشییع آیت‌الله واحدی جهرمی، نماینده سابق امام خمینی(ره) در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بنت علی(ع) امروز یکشنبه ۸ آبان ساعت ۱۵ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم و تدفین در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، همچنین مجلس ختم این عالم ربانی بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدا(صفاییه) برگزار خواهد شد.

زندگینامه

آیت‌الله واحدی جهرمی، نماینده سابق امام خمینی(ره) در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بنت علی(ع) که در سال‌های اخیر به‌دلیل کهولت سن و بیماری در تهران ساکن شده بود پس از عمری جهاد و مجاهدت، جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ درگذشت.

آیت‌الله واحدی جهرمی متولد ۱۳۱۱ در جهرم بود. وی از سال ۱۳۳۲، برای ادامه‌ تحصیلات از جهرم به قم رفت و ساکن آنجا شد و از محضر آیات میرزا هاشم آملی، شیخ عباسعلی شاهرودی، علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بهره برد.

وی بعد از اقامت در کشور سوریه در دوران پیش از انقلاب، مدتی تولیت حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س) را عهده‌دار و امام جماعت صحن مطهر حضرت زینب(س) بود.

از فعالیت‌های مهم آیت‌الله واحدی در سوریه، احیا و بازسازی قبر حضرت سکینه بنت علی(ع) در شهر داریا دمشق و عهده‌دار بودن تولیت آن مکان مقدس بوده است که در حمله تکفیری به این شهر بخشی از این حرم مطهر تخریب شد.

ایشان دهه‌های متمادی مشغول تبلیغ دینی، فعالیت‌های علمی و خدمات اجتماعی در داخل و خارج از ایران بود.

آیت‌الله واحدی جهرمی در سال‌های اخیر به‌دلیل کهولت سن و بیماری در تهران ساکن شده بود. آیت‌الله واحدی در سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی وکیل شرعی امام خمینی(ره) در سوریه بود و مورد احترام علما و بزرگان، رئیس جمهور و نخست وزیر، وزرا و قاطبه مسئولان حکومتی و مردم دمشق بود.

آیت‌الله واحدی همچنین از مرتبطان با مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم السلام) بود که در اجلاس و فعالیت‌های مختلف این سازمان بین‌المللی مشارکت فعال داشت.

انتهای پیام
captcha