آسیب‌های امروز جامعه نتیجه غفلت از فرهنگ است
کد خبر: 4094967
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

آسیب‌های امروز جامعه نتیجه غفلت از فرهنگ است

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در یک دهه اخیر، از حوزه فرهنگ غفلت کردیم، گفت: آسیب‌های امروز جامعه نتیجه غفلت طولانی مدت از مثلث «منزل، مدرسه و مسجد» است.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند، شامگاه ۵ آبان‌ماه در جمع نمازگزاران مسجد محمدرسول‌الله(ص) و کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء بیرجند، با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ اظهار کرد: امروز اقتدار،‌ امنیت و سربلندی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نتیجه خون پاک شهیدان و استقامت و صبوری خانواده معظم، آزادگان و جانبازان است.

وی با بیان اینکه امروز اگر نعمات و برکات الهی بر ما سرازیر است،‌ به واسطه شهدای عزیزی است که برای این سرزمین، جنگیده‌اند و خون آنها بر زمین ریخته شده است، افزود: در روزگاری به ایران اسلامی، سیم خاردار نمی‌فروختند اما امروز ۲۲ کشور در صف خرید پهپاد از این کشور هستند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه باید بدانیم که شهدا زنده هستند و طبق وعده خداوند در قرآن کریم، اگر با آنها ارتباط برقرار کنیم،‌ از فیض و عنایات آنها می‌توانیم بهره‌مند شویم، تصریح کرد: کمتر از یک درصد مردم در این مدت با حضور در جمع اغتشاشاگران، به صحنه آ‌مدند و بیش از ۹۹ درصد مردم،‌ مسیر خود را از فتنه جدا کردند اما خطرناک‌تر از اغتشاش، متزلزل کردن افکار مردم با تحلیل‌هایی است که بر این جریانات دارند.

فاضلی فرد با بیان اينکه تمام قدرت امروز رسانه است و در جنگی به سر می‌بریم که ترکیبی و شناختی است اما خطر آ‌ن را احساس نمی‌کنیم، اظهار کرد: در دوران کرونا، کودکان با فضای مجازی آشنا شدند و در حوادث اخیر شاهد بودیم که افرادی در کف خیابان و در این اغتشاشات حضور یافتند که هیچ دلیلی برای حضور خود در این تجمعات نداشتند.

وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر بیشتر به مباحث عمرانی و زیرساختی توجه شد و از حوزه فرهنگ دور ماندیم، ادامه داد: غفلت از مثلث «منزل، مدرسه و مسجد» باعث شد که آسیب‌های زیادی را شاهد باشیم.

فاضلی فرد بیان کرد: عدم توجه والدین به وظیفه اصلی‌ خود در حوزه تربیت فرزندان، بها ندادن به معلمان پرورشی و تبدیل شدن مساجد به نمازخانه باعث شده است که در یک دهه اخیر، شاهد این حوادث باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه جنگ احزاب دیگری علیه مردم ایران اسلامی ایجاد شده و استکبار جهانی در تلاش است که دین محدود به منزل شود، افزود: دشمن امروز در تلاش است همان بلایی که بر سر دین مسیحیت آمده است، بر سر دین اسلام آورد و آن را محدود به منزل و از اظهارنظر درباره مسائل سیاسی و اجتماعی، دور کند.

انتهای پیام
captcha