پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» رونمایی شد
کد خبر: 4094678
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» با محوریت شهید و شهادت در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، سردار محسن موحدی از فرماندهان لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) در دفاع مقدس و رئیس کمیته پیشکسوتان دفاع مقدس استان قم در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» با محوریت شهید و شهادت که 4 آبان ماه در مسجد مقدس جمکران با حضور پیشکسوتان، هنرمندان و عکاسان دفاع مقدس و مسئولین فرهنگی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ ماندگار است به خصوص برای قضاوت آیندگان و تاریخ مصور ماندگارترین تاریخی است که می‌شود بر مبنای آن قضاوت کرد و آن را به تصویر کشید. از خصوصیات تاریخ مصور هم این است که مخاطب عام و خاص خود را دارد و دایره فراگیری آن از سایر هنرها بیش‌تر است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 50 هزار عکس از رزمندگان و شهدای قم جمع آوری شده است گفت: اگر کسی در رابطه با دفاع مقدس کار نکند و یا تاریخ آن را روایت نکند، این عکس‌ها به تنهایی سند افتخار آن دوران و بسیار گویا هستند.
موحدی افزود: نقش عکاسان در ثبت صحنه‌های دفاع مقدس و تصویربرداری آن‌ها در زمان خود، ماندگارترین اثر است و باید از کسانی که این حماسه‌ها را به وجود آوردند، تشکر کرد.
در ادامه کمال‌الدین شاهرخ رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور با بیان لزوم چاپ کتاب‌های تصویری بیش‌تر در حوزه دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد: مسئولین باید وقایع و خاطرات دفاع مقدس، پاسداشت خون شهدا و تصاویر به یادگار مانده را در قالب کتاب چاپ کنند تا نسل جدید با اتفاقاتی که در دفاع مقدس افتاده بیش‌ترآشنا شوند.
وی با بیان اینکه ما بیش از 300 عکاس شهید در دفاع مقدس داریم، افزود: امیدواریم به برکت خون شهدا، این کنگره به خصوص بخش عکس، ثمرات خوبی را به دنبال داشته باشد و جریان سازی را در استان قم رقم بزند.
امیر حسامی نژاد، رئیس انجمن بسیج عکاسان استان قم و دبیر بخش عکس جشنواره اظهار کرد: هدف اولیه بسیج هنرمندان این بود که بتوانیم یک کتاب عکس فاخر از شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و حضور این عزیزان در جبهه‌ها داشته باشیم که این ایده سال گذشته به مجموعه راویان فتح منتقل شد و این موضوع را آن‌ها بر عهده گرفتند و ما طرح و برنامه جشنواره ملی «راز خون» را ارائه دادیم.
وی با بیان اینکه تاکنون در حدود 70 نفر عکاس برای جشنواره عکس ارسال کردند، گفت: بخش‌های اصلی جشنواره شامل 4 موضوع گلزار شهدا، مدافع حرم، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای بعد از جنگ است و عکاسان می‌توانند هم در بخش تک عکس و در بخش مجموعه در این 4 عنوان موضوع شرکت کنند.
در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره ملی عکس شهید و شهادت با عنوان «راز خون» رونمایی و اعلام شد که اجلاس اصلی نیز 26 آبان ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha