امر به معروف و نهی از منکر محدود به یک حوزه خاص رفتاری نیست
کد خبر: 4094359
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

امر به معروف و نهی از منکر محدود به یک حوزه خاص رفتاری نیست

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، فقط محدود و منحصر به یک حوزه خاص رفتاری نیست، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، اگر به درستی در همه ابعاد زیست و زندگی انسان اجرا شود باعث رستگاری، پیشرفت و سعادت فرد و جامعه می‌شود.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان که دوشنبه، دوم آبان‌ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر و محدود به یک بُعد از زندگی نیست؛ بلکه همه ابعاد زیست و زندگی انسان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، اگر به درستی در همه ابعاد زیست و زندگی انسان اجرا شود باعث رستگاری، پیشرفت و سعادت فرد و جامعه می‌شود، افزود: تلاش برای ارتقای شاخص‌های انضباط اجتماعی و انضباط کاری و مسائلی همچون ارتقای کارآمدی و نظم سازمانی نیز از موضوعاتی هستند که در راستای امر به معروف قرار دارند؛ زیرا فضائل و خوبی‌ها در همه ابعاد زندگی بشر، همان معروف‌ها هستند که بایستی تقویت و ترویج شوند.

نظری ادامه داد: از سوی دیگر، موضوعاتی همچون بی‌نظمی در کار، از جمله منکرهاست؛ بنابراین، امر به معروف و نهی از منکر، فقط محدود و منحصر به یک حوزه خاص رفتاری نیست.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر بایستی مسئله‌محور باشند و جهت‌گیری ترویج و تقویت مبانی و آموزه‌های دینی، اخلاقی و کاری در همه ابعاد داشته باشند تا نهاد دانشگاه در همه ابعاد و شاخص‌هایش، یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و اثرگذار در تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha