حمایت اوقاف از مباحث دانش‌بنیان ادامه دارد
کد خبر: 4094227
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

حمایت اوقاف از مباحث دانش‌بنیان ادامه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث حمایت از دانش‌بنیان ورود کرده است، گفت: از محل موقوفات از مباحث دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد و کارهای بزرگی را برای خدمات‌دهی به مردم انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس عصر امروز، 2 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی تخصصی پرتودهی که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و رئیس سازمان انرژی اتمی در هتل شیراز برگزار شد، گفت: راه‌اندازی مرکز پرتودهی یکی از کارهای بزرگ و اساسی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث حمایت از دانش‌بنیان ورود کرده است.

موسوی با بیان اینکه واقفان در طول تاریخ بر اساس نیازمندی‌هایی که در جامعه احساس می‌شد، موقوفاتی را برای رفع نیاز نیازمندان در بخش‌های مختلف وقف کردند، افزود: امروز سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اشتغال و خودکفایی و توسعه دانش‌بنیان ورود کرده است تا بتواند هم به اشتغال‌آفرینی جامعه کمک کرده و هم خدمات بیشتری را بر اساس نیاز جامعه ارائه دهد.

مدیرکل اوقاف فارس با یادآوری اینکه در سال گذشته از محل سرمایه‌گذاری موقوفات شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر در شیراز افتتاح شد، گفت: از محل موقوفات بیش از 160 میلیارد تومان در بحث موقوفه دانش سلامت کوثر هزینه شده است که کار بزرگی است و امروز توانسته‌ایم 500 قطعه تجهیزات پزشکی را در این موقوفه تولید کنیم و به یاری خدا علاوه بر استفاده از تولیدات آن در داخل فارس و شیراز به عنوان قطب پزشکی، به دنبال صادرات محصولات خودمان هستیم.

وی به احداث مرکز پرتودهی در شیراز از محل موقوفات با همکاری سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و افزود: به منظور احداث این مرکز سازمان انرژی اتمی با سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است که کلنگ احداث آن امروز به زمین زده شد و در آینده نزدیک از فناوری این مرکز در بحث کشاورزی و استریل لوازم پزشکی استفاده خواهیم کرد.

موسوی خدمات‌دهی این مرکز را نه تنها برای فارس برای سایر استان‌های همجوار نیز اعلام کرد و گفت: به یاری خدا باز هم از محل موقوفات از مباحث دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد و کارهای بزرگی را برای خدمات‌دهی به مردم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha