اعلام فراخوان مسابقات سراسری قرآن و حدیث در کردستان
کد خبر: 4093524
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

اعلام فراخوان مسابقات سراسری قرآن و حدیث در کردستان

مدیر حوزه‌های علمیه کردستان از اعلام فراخوان داوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه حوزه‌های علمیه در سطح استان کردستان خبر داد.

نادر رنجبر، مدیر حوزه‌های علمیه کردستان

حجت‌الاسلام نادر رنجبر، مدیر حوزه‌های علمیه کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: یکی از برنامه‌های انگیزشی در حوزه ترویج قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآن و حدیث است.

وی افزود: این رویداد بزرگ قرآنی در حوزه‌های علمیه به منظور فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیشتر طلاب با کلام وحی، نهادینه کردن مفاهیم تعالی‌بخش آن و نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن کریم برگزارمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان بیان کرد: این مسابقات و این جلسات بهانه‌ایست برای مطرح شدن قرآن و نزدیک شدن به حقیقت قرآن و روح قرآن بوده و تلاوت هم وسیله‌ای برای رسیدن به حقیقت قرآن، فرا گرفتن معارف قرآن، شکل دادن به زندگی فردی و اجتماعی است.

وی از اعلام فراخوان داوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه حوزه‌های علمیه در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات تا 25 آبان‌ماه باید فایل صوتی خود را به آیدی مسابقات در ایتا به آدرس mqh_114@ ارسال کنند.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث در دو مرحله ملی و بین‌المللی و مسابقات معارفی اشاره کرد و افزود: بخش ملی و بین‌المللی در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، خطابه قرآنی «فارسی و عربی»، تفسیر قرآن کریم و دعاخوانی بوده است.

وی به برگزاری مسابقات معارفی این دوره از رقابت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: حفظ معارف موضوعی قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم از رشته‌های بخش معارفی این دوره از مسابقات قرآنی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان افزود: تمام شرکت‌کنندگان در رشته قرائت تحقیق، لازم است در آزمون مفاهیم و معارف سوره مائده «براساس کتاب تفسیر مختصر ذکر مبارک» شرکت کنند این آزمون شرط ورود به مرحله حضوری کشوری بوده و عدم حضور متسابق موجب حذف آنان در این دوره از مسابقات خواهد شد.

وی منابع این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته تفسیر قرآن کریم را تفسیر سوره مائده برا اساس تفاسیر المیزان و نمونه ذکر کرد و گفت: در مسابقات معارفی رشته حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف 48 موضوع اول کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» فصل اول تا هفتم (تا صفحه170کتاب) و رشته معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ترجمه از دعای 24 تا 27 صحیفه سجادیه و ترجمه و شرح خطبه 192نهج‌البلاغه «معروف به خطبه قاصعه» بوده است.

حجت‌الاسلام رنجبر یادآور شد: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت رسمی معاونت تهذیب و تربیت به نشانی: https://tahzib.ismc.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در این دوره از رقابت‌های قرآنی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha