ضرورت تقویت استقلال اقتصادی کشور با تمرکز بر تولید
کد خبر: 4093378
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

ضرورت تقویت استقلال اقتصادی کشور با تمرکز بر تولید

امام جمعه موقت گرگان بر تقویت استقلال اقتصادی کشور با تمرکز بر تولید تأکید کرد و گفت: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد باعث پیشرفت در تولیدات صنعتی، علمی و فناوری در کشور خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان گفت: امروزه کشور ایران از لحاظ سیاسی بسیار مستقل عمل کرده و هر کدام از کشورها حق دخالت در مسائل سیاسی کشور را ندارند، اما در مسائل اقتصادی نتوانستیم آن طور که باید عمل کنیم و در بسیاری از مسائل مشکلاتی وجود دارد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه استفاده از نیروهای جوانان و کارآمد باعث پیشرفت در تولیدات صنعتی، علمی و فناوری در کشور خواهد شد، تصریح کرد: سرمایه گذاری بیشتر در بخش تولید، تقویت استقلال اقتصادی را سبب می‌شود.

حجت‌الاسلام لیوانی تصریح کرد: امروزه بحث اشتغال و درآمدزایی تبدیل به معظلی برای جوانان شده، لذا مسئولان باید شرایطی را برای اشتغال و مشاوره در زمینه اشتغال زایی برای جوانان فراهم کنند‌.

وی به جوانی و رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: ایران ۳۰ سال دیگر جزو پیرترین کشورها می‌شود و از میانگین سنی جهان بالاتر خواهد رفت.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای سالمندان زیاد شوند، نیروی کار و تولید کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته بعضی کشورها شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را سر دادند تا تسلط خود را برجامعه بیشتر کنند لذا پایین بودن رشد جمعیت نظر سیاسی، امنیتی، دفاعی و غیره به زیان یک مملکت است.

حجت‌الاسلام لیوانی بیان کرد: برای رشد جمعیت باید تمهیداتی اندیشیده شود، لذا در این زمینه راهکارهای انگیزشی و حمایت‌های مالی و اقتصادی تأثیرگذار است.

امروز در محوطه مصلی نماز جمعه گرگان، به مناسبت هفته استاندارد، میز خدمت از سوی مسئولان این اداره کل برپا شد که کارشناسان و مدیران این اداره به سوالات و درخواست مراجعه‌کنندگان پاسخ دادند.

انتهای پیام
captcha