عدالت در آیین‌نامه چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن مشهود است
کد خبر: 4093127
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹

عدالت در آیین‌نامه چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن مشهود است

متسابق مرحله مقدماتی کشوری چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف استان فارس با بیان اینکه آیین‌نامه جدید مسابقات سراسری قرآن به عدالت نزدیک‌تر شده است، گفت: در سال‌های گذشته تنها نفرات اول رشته‌های مختلف در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کردند اما طی دو سال گذشته نفرات اول و دوم مرحله استانی به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا می‌کنند.

محمدامیرعباسیان، مرتل برجسته فارسمحمدامیر عباسیان، رتبه دوم رشته ترتیل چهل‌و‌پنجمین مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برپایی مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن طی دو مرحله گفت: از سال گذشته این شیوه به دلیل شیوع کرونا اجرا شد که مسابقات مرحله کشوری طی دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید مسابقات سراسری قرآن به عدالت نزدیک‌تر شده است، افزود: در سال‌های گذشته تنها نفرات اول رشته‌های مختلف در مرحله استانی به مرحله کشوری که تنها یک مرحله بود راه پیدا می‌کردند اما طی دو سال گذشته نفرات اول و دوم مرحله استانی به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا می‌کنند.

عباسیان اظهار کرد: این کار به لحاظ هزینه هم مقرون به صرفه است چرا که باعث می‌شود متسابقان کشوری در دو مرحله غربال شوند و نیاز نباشد که حتماً همه متسابقان در یک مرحله حضور پیدا کنند.

متسابق مرحله مقدماتی کشوری چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس اظهار کرد: مسابقات امسال در سطح خوبی برگزار شد و سطح متسابقان در مرحله استانی در استان فارس بالا بود و نسبت به سال گذشته پیشرفت داشتند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در مرحله نهایی کشوری چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف شاهد درخشش متسابقان استان فارس باشیم، گفت: مرحله مقدماتی کشوری به‌صورت ضبط تلاوت‌ها انجام شد که این تلاوت‌ها برای داوری به تهران ارسال شده است و بعد از اتمام داوری نتایج آن اعلام می‌شود که راه یافتگان به مرحله نهایی کشوری مشخص می‌شوند.

عباسیان در بخش پایانی سخنان خود مسابقات قرآن را عاملی برای ترویج سبک زندگی قرآنی دانست و گفت: قطعاً وقتی یک جوان یا نوجوان پا در عرصه رقابت‌های قرآنی می‌گذارد، موجبات انس با قرآن فراهم خواهد شد و همین انس می‌تواند او را به سمت حفظ و تدبر و تفسیر و در نهایت عمل به قرآن سوق دهد و باید بیشتر به مراحل بعد از شرکت در مسابقات برای نسل جدید توجه کنیم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha