افتتاح کلاس حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه خدابنده
کد خبر: 4092449
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

افتتاح کلاس حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه خدابنده

رابط قرآنی تبلیغات اسلامی خدابنده گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، کلاس‌های آموزش حفظ قرآن در حوزه علمیه این شهرستان افتتاح شد.

کلاس حفظ قرآن کریم

حجت‌الاسلام علی صفری، رابط قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، کلاس‌های آموزش حفظ قرآن در حوزه علمیه شهرستان خدابنده افتتاح شد.

وی با اشاره به مسئولیت بازرسی امور قرآنی مدارس علمیه، اظهار کرد: کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم در حوزه‌های علمیه شهر سجاس دایر شده است و در بقیه شهرستان‌ها نیز در حال پیگیری هستیم تا طلاب در طول سه سال تحصیل در حوزه بتوانند آیات نورانی کلام‌الله مجید را حفظ کنند.

این مسئول با بیان اینکه در خانه قرآن آل طاها که از سال ۱۳۹۸ در شهر گرماب تأسیس شده است نیز کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود، اضافه کرد: تعداد حافظان قرآن در این خانه قرآن ۲۰ نفر است که در رشته‌های حفظ ۵ جزء و ۶ جزء و ۷ جزء مشغول به حفظ آیات قرآن کریم هستند.

صفری با بیان اینکه همزمان با این فعالیت‌ها، با جامعه‌القرآن شهر ابهر و شهرستان خدابنده نیز همکاری داشته و تعداد ۲۵ قرآن‌آموز در کلاس حضور دارند، متذکر شد در مجموعه بیت‌الاحزان متعلق به مؤسسه حضرت فاطمه زهرا (س) نیز تعداد ۳۰ قرآن‌آموز تحت تعلیم هستند و در مجموع تعداد ۷۵ نفر از حافظان غیر طلبه در کلاس‌ها حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها علاوه بر حفظ آیات کلام‌الله مجید، تفسیر و مفاهیم آیات قرآن کریم و همچنین شأن نزول آیات هم بیان می‌شود و زمانی که حفاظ به آیات الاحکام می‌رسند احکام مربوط به آن آیات بیان می‌شود.

انتهای پیام
captcha