مسئولان برای رفع مشکلات مردم تدبیری بیاندیشند
کد خبر: 4091660
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی:

مسئولان برای رفع مشکلات مردم تدبیری بیاندیشند

یکی از مراجع معظم تقلید شیعه گفت: در احادیث می‌خوانیم که هیچ تازیانه‌ای دردناکتر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است. مسئولان باید برای رفع مشکلات تدبیری بیاندیشند.

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید در قم، امروز ۲۱ مهرماه در دیدار نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تأکید بر بیان فضائل و سیره ائمه اطهار(ع) برای مردم، اظهار کرد: بهترین سخن در خطبه‌های نماز جمعه، احادیث نورانی اهل بیت(ع) است.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که «اگر اراده، قوی شد بدن هم قوی می‌شود»، گفت: معنای این حدیث آن است که روح، اصل است نه بدن؛ لذا اگر روح همت داشت بدن نیز او را یاری می‌کند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با تأکید بر لزوم ثابت قدم ماندن، ادامه داد: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین ثابت قدم بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. تاکید قرآن بر این است که فرد، ثابت قدم بودن را در نیت خود بیاورد. یک زمان فرد در طول مسیر استقامت می‌کند و ثابت قدم می‌شود، یک زمان قبل از شروع کار و هنگام نیت این را از خدا می‌خواهد. شیوه دوم ارزشمندتر است.

ایشان بیان کرد: مؤمن نه کسی را بازی می‌دهد نه کسی می‌تواند او را بازی دهد، چون او بر هوای نفسش غلبه کرده و در روایات داریم که سبکترین بت‌ها، مجسمه‌های سنگی هستند و سنگین‌ترین بت‌ها هوای نفس است.

با اختلاس و حقوق نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به انواع تبلیغ گفت: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این موثرتر است.

ایشان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن»، زیرا اگر نان نباشد ما نمی‌توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و حقوق نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

استاد برجسته حوزه‌ علمیه قم اظهار کرد: در احادیث می‌خوانیم که هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولان باید برای رفع مشکلات تدبیری بیاندیشند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گزارشی از فعالیت‌های نمایندگی، ولی فقیه در کاشان، وضعیت ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha