اجرای همایش یاوران وقف در شهرستان نور + عکس
کد خبر: 4091630
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

اجرای همایش یاوران وقف در شهرستان نور + عکس

همایش یاوران وقف 21 مهرماه با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در روستای کچلده چمستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، همایش یاوران وقف 21 مهرماه، با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور، اهالی روستای کچلده چمستان، دهیار، اعضای شورای اسلامی، هیئت امنای امامزاده حسن رضا(ع)، اصحاب رسانه، خانواده محترم شهدا، خیران و واقفان، در امامزاده حسن رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.

بهزاد صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در این نشست با اشاره به برنامه‌های سالانه اوقاف در مناسبت‌ها گفت: طرح آرامش بهاری ویژه برنامه تحویل سال نو و خیمه معرفت از ۲۸ اسفند الی ۱۵ فروردین با حضور مبلغان با برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی سوالات دینی و شرعی در بقاع متبرکه از جمله برنامه اداره اوقاف در طول سال است.

وی افزود: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، طرح فراغت «نشاط معنوی» در ایام تابستان، طرح بصیرت عاشورایی محرم و صفر، سوگواره یاس نبوی «ایام فاطمیه» مسابقات قرآنی و ... از جمله برنامه‌هایی هستند که در طول سال به اجرا در می‌آید.

صادقی تصریح کرد: در شهرستان نور ۵۱ امامزاده در بهترین موقعیت آب و هوا و منطقه‌ای داریم که با اجرا و ساخت اماکن مذهبی به سبک معماری اسلامی، زائرسرا و بازارچه و ارائه برنامه‌های فرهنگی می‌توانیم به جذب گردشگر مذهبی، حرکت خوبی را در رشد و شکوفایی فرهنگی و اقتصادی  در پیش رو داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور خاطرنشان کرد: با شرکت دادن جوانان در امور مساجد و امامزاده‌ها و حضور آنها در عضویت هیئت امنا با یکدلی و وحدت و همدلی می‌توانیم در جذب جوانان کوشا باشیم.

وی اظهار کرد: از تمامی مردم، خیران دعوت می‌کنم تا سهمی در وقف داشته باشند، چرا که وقف می‌تواند به هر اندازه و شکلی نام وقف‌کننده را برای همیشه ثبت و ماندگار نگاه دارد. موقوفه 10 واحدی از پروژه سرمایه‌گذاری موقوفات را در شهر نور، از سرمایه‌های موقوفات در حال ساخت داریم، که بعد از تکمیل این پروژه‌ها با اجاره و فروش آنها به سرمایه اوقاف در شهرستان افزون می‌شود.

صادقی ضمن دعوت از خیرین و سرمایه‌گذاران جهت همکاری با اداره اوقاف به صورت مشارکت و ... اظهار کرد: خیران و سرمایه‌گذاران جهت دریافت زمین و احداث اقامتگاه‌های بومگردی و عقدنامه به اداره اوقاف و خیریه شهرستان نور مراجعه کنند.

در پایان این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی از واقفان و خیران و اصحاب رسانه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha