تشریح عملکرد ۶ ماهه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان
کد خبر: 4090993
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

تشریح عملکرد ۶ ماهه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان در ارائه گزارش ۶ ماهه نخست این کانون‌ها گفت: برگزاری طرح شنبه‌های با کتاب و طرح سه‌شنبه‌های تکریم، اجرای طرح‌های فرهنگی و سبک زندگی قرآنی و... از جمله برنامه‌های اجرا شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان امروز، ۱۹ مهرماه در نشست خبری که به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در آن وحدت و همدلی متبلور باشد و هفته وحدت یک نماد است که محدود به یک زمان نیست.

وی با بیان اینکه در نتیجه وحدت، دشمن نمی‌تواند چشم طمع به جامعه اسلامی داشته باشد و اگر این وحدت جای خود را به افتراق دهد جامعه اسلامی دچار ضعف می‌شود، افزود: مسلمانان باید با هوشمندی به دنبال اتحاد باشند؛ چالش امروز نیز با اتحاد و همدلی تمام اقوام و اقشار ایران اسلامی حل خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد، افزود: یکی از مسیرهای رشد و بالندگی جامعه، حوزه فرهنگ و هنر است و به هر میزانی که این حوزه رشد داشته باشد، جامعه از سلامت روانی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد تنها در حوزه مناسکی عمل نمی‌کنند و در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز ورود می‌کنند، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر همکاری در کانون‌ها نشان می‌دهد که وحدت و همگرایی اتفاق مهمی است که نتایج خوبی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام گرجی با بیان اینکه باید به زبان مشترک با مخاطبان خود برسیم تا فهم فراهم شود و در خصوص نیازهای مخاطبان خود اطلاعات داشته باشیم، به تأکید مقام معظم رهبری به خوش‌رویی با جوانان اشاره کرد و گفت: در کنار دانایی، همدلی و همکاری باید با روی خوش با جوانان روبه‌رو شد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد کانون‌های مساجد استان کرمان اشاره کرد و گفت: رویداد قرآنی مدهامتان یکی از رویدادهای قرآنی در سطح کانون‌های مساجد است که هر ساله برگزار می‌شود و در مرحله کشوری مسابقات، یک نفر از استان کرمان موفق به کسب رتبه سوم در رشته قرائت تحقیق شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه در راستای کمک مؤمنانه ۱۲ دوره توزیع گوشت انجام شده است، افزود: برگزاری طرح شنبه‌های با کتاب که تاکنون ۹۴ جلسه این طرح انجام شده، برگزاری طرح سه‌شنبه‌های تکریم، تجلیل از کانون‌های برتر سال گذشته، اجرای طرح‌های فرهنگی و سبک زندگی قرآنی، برگزاری دوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره تعلیم و تربیت، تجلیل از برگزیدگان طرح ملی فهما، گردهمایی کانون‌های مساجد شهرستان فهرج، تجلیل از کتابخانه‌های برتر و... از جمله برنامه‌های اجرا شده در ۶ ماهه نخست سال جاری کانون‌ها است.

حجت‌الاسلام گرجی از درخواست تأسیس ۱۷ کانون فرهنگی هنری در ۶ ماهه نخست سال خبر داد و افزود: تاکنون مجوز فعالیت دو کانون صادر و کانون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای قنات‌ملک شهرستان رابر افتتاح شده است و صدور مجوز بقیه کانون‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha