برگزاری مراسم هفته وحدت و تبیین مقام شامخ زنان کُرد مسلمان در سنندج
کد خبر: 4090982
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

برگزاری مراسم هفته وحدت و تبیین مقام شامخ زنان کُرد مسلمان در سنندج

مسئول بسیج جامعه زنان کُردستان گفت: «جشن هفته وحدت و تبیین مقام شامخ زنان کُرد مسلمان» روز چهارشنبه، ۲۰ مهرماه ساعت ۹ صبح در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جشن هفته وحدت و تبیین مقام شامخ زنان کُرد مسلمان روز چهارشنبه 20 مهرماه ساعت 9 صبح در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این تجمع با حضور گسترده 2 هزار نفر از زنان و دختران کُردستانی با برگزاری مراسم دف‌نوازی و جشن هفته وحدت و سخنران برجسته کشوری انجام می‌شود و بعد از آن نیز راهپیمایی در محکومیت اغتشاشات اخیر از سمت مسجد جامع تا میدان انقلاب صورت خواهد گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان هفته وحدت را فرصت ارزشمندی برای حفظ انسجام و یکدلی در جامعه دانست و بیان کرد: با وحدت بین شیعه و سنی می‌توان زمینه یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: دشمنان با نشانه رفتن وحدت بین مسلمانان قصد ضربه زدن به اسلام را دارند و بر همین اساس وحدت مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اصل در ماندگاری اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه این دین الهی است.

سرکانی با دعوت از حضور آحاد زنان و دختران کُردستانی در این مراسم یادآور شد: بصیرت الهی در انتخاب زنان به‌ عنوان محور پرورش انسان‌ها مؤید توانایی ذاتی آنها است لذا به دلیل محوریت زنان مسلمان در خانواده، فرهنگ‌سازی در عرصه‌های گوناگون و در ایجاد وحدت، زن جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان در تربیت مردان بزرگ، در تاریخ ماندگار است، گفت: برای تربیت نسلی وحدت‌گرا، کانون خانواده و مادران اثرگذارترین هستند.

انتهای پیام
captcha