رشد احساسات ضد اسلامی در آلمان
کد خبر: 4089961
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
نتایج یک تحقیق نشان داد؛

رشد احساسات ضد اسلامی در آلمان

مطالعه اخیر توسط شورای تخصصی ادغام و مهاجرت (SVR) انجام شده و نشان می‌دهد نگرش‌های ضد مسلمانان در آلمان گسترده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، نزدیک به 48 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که معتقدند اسلام با جامعه آلمان سازگار نیست، در حالی که 29 درصد پیشنهاد کردند که اعمال اسلامی در این کشور محدود شود.

تقریباً 44 درصد از آلمانی‌های مورد بررسی معتقد بودند که سازمان‌های مسلمان باید توسط سازمان‌های امنیتی دولتی نظارت شوند، در حالی که تنها 16 درصد با چنین اقدامی مخالف بودند.

نگرش‌های ضد اسلامی در میان مهاجرانی که از کشورهای غیر اسلامی وارد آلمان شده بودند، کمی بیشتر بود. براساس این گزارش، با این حال، افرادی که با مسلمانان ارتباط اجتماعی داشتند، تمایل کمتری به داشتن نگرش‌های ضد اسلامی داشتند.

مطالعه SVR همچنین نگرش‌های یهودی‌ستیزانه در آلمان را تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که یهودی‌ستیزی هم در بین آلمانی‌ها و هم در جوامع مهاجر در این کشور گسترده است.

نگرش‌های منفی نسبت به افراد با مذاهب مسلمان و یهودی در جامعه آلمان تفرقه‌افکن است و انسجام اجتماعی را تضعیف می‌کند. با این حال، این نوع نگرش‌ها نه تنها توسط افراد بدون سابقه مهاجرت، بلکه توسط افراد مهاجر به آلمان نیز وجود دارد.

SVR خواستار اقدام قوی‌تر برای مقابله با نگرش‌های ضد مسلمانان و یهودی‌ستیزی در همه گروه‌های جمعیتی، از طریق ترویج تماس‌های بین فرهنگی و فعالیت ضد تبعیض شد.

این گروه تأکید کرد: گفت و گوی بین ادیان و اشکال مرتبط تعامل نیز می‌تواند به کاهش تعصب کمک کند.

آلمان کشوری با بیش از 84 میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. طبق آمار رسمی، حدود 4.7 میلیون مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند.

این کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده است که توسط تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی که از بحران پناهجویان سوء استفاده کرده و سعی در ایجاد ترس از مهاجران داشته‌اند، دامن زده شده است.

مقامات آلمانی در سال 2021 حداقل 662 اقدام مرتبط با اسلام‌هراسی را ثبت کردند. بیش از 46 مسجد بین ژانویه تا دسامبر سال گذشته مورد حمله قرار گرفتند و حداقل 17 نفر به دلیل خشونت ضد مسلمانان زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha