عمده موقوفات فارس به رفع نیازهای درمانی و خیرات اختصاص دارد
کد خبر: 4089548
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

عمده موقوفات فارس به رفع نیازهای درمانی و خیرات اختصاص دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سابقه 700 ساله وقف در این استان گفت: عمده موقوفات فارس به رفع نیازهای درمانی، خیرات، اطعام و روضه‌خوانی اختصاص دارد، البته هر جایی که واقفین احساس خلأ می‌کردند، برای رفع نیازمندان موقوفاتی ثبت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، دوشنبه، ١١ مهرماه در همایش «یاوران وقف» در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت امام حسن عسکری(ع) و تبریک به مناسبت آغاز امامت ولیعصر(ع)، مسئله وقف و موقوفات را یکی از نقاط بسیار مهم قابل توصیف در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر به درستی مسئله وقف در جامعه دنبال شود، بخش عمده‌ای از نیازها رفع خواهد شد.

وی با اشاره به قابلیت‌های این استان در بحث وقف و موقوفه از وجود ۱۴۰۸ بقعه متبرکه و ١٥ هزار و ٥٠ موقوفه که با ٣٢ دفتر و نمایندگی اداره می‌شود خبر داد و افزود: خوشبختانه با تعامل این موقوفات مدیریت شده است.

موسوی با بیان اینکه سابقه وقف در استان فارس به حدود ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد، گفت: نخستین وقف‌نامه‌ای که در فارس به تحریر درآمده به ٧٠٠ سال پیش بر می‌گردد که نشان از سلامت، درایت، دین داری، سخاوت و کرم مردم این استان دارد که در هر زمینه‌ای وقف داشته و پیشرو بوده‌اند.

وی اظهار کرد: عمده موقوفات فارس به رفع نیازهای درمانی، خیرات، اطعام و روضه‌خوانی اختصاص دارد، البته هر جایی که واقفین احساس خلأ می‌کردند، برای رفع  نیازمندان موقوفاتی ثبت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به رویکرد و سیاست‌های جدید مدیریت سازمان اوقاف، گفت: امروز شاهد هدایت موقوفات جدید در بخش کشاورزی، مهندسی، کشت و صنعت و دانش بنیان هستیم.

موسوی بیان کرد: یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان موقوفه، سال گذشته در فارس به بهره برداری رسید و هم‌اینک همه قطعات پزشکی به جز دندان در این مجموعه تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.اخیرا هم ٥٠ میلیارد تومان به این شرکت از سوی اوقاف فارس تزریق شد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی شهرک پرتو دهی در شهرک صنعتی شیراز طی هفته‌های آینده در زمینی به مساحت ١.٥ هکتار و با اعتباری بالغ بر ٢٥٠ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این شهرک، استریل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی تحت یک سامانه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha