5 استان مجری آموزش عمومی قرآن هستند
کد خبر: 4089531
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
معاون وزیر آموزش و پرورش:

5 استان مجری آموزش عمومی قرآن هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت موضوع قرآن و ارائه برنامه‌های تحولی، هم‌اکنون در ۵ استان طرح آموزش عمومی قرآن کریم را به اجرا گذاشته‌ایم و به مرور آن را توسعه خواهیم داد.

اصغرباقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار ایکنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، ۱۱ مهرماه در آیین افتتاح مدارس طرح امین استان قم در تالار بیداری اسلامی جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس، اظهار کرد: در حوزه قرآن تلاش کرده‌ایم مسابقه محوری را به آموزش عمومی قرآن تبدیل کنیم، چراکه احتیاج به آموزش عمومی قرآن داریم، و در این مسیر، اول هم از معلمان شروع کردیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در گام اول اجرای طرح نماد، تعداد شش هزار مدرسه و جمیعتی بالغ بر یک میلیون دانش‌آموز را در این طرح تحت پوشش قرار داد که با حمایت سایر دستگاه‌ها و قوت این طرح، امسال تعداد مدارس را به ۴۰ هزار مدرسه و شش میلیون دانش‌آموز ارتقا خواهیم داد.

باقرزاده افزود: بر اساس این طرح، وضعیت سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان با سؤال‌هایی که از خود آن‌ها و والدینشان مطرح می‌کنیم، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت طرح مدارس امین و مشارکت ارزشمند حوزه‌های علمیه با وزارت آموزش و پرورش، به وجود ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور اشاره کرد و گفت: در ۲۰ هزار مدرسه به دلیل کم بودن جمعیت دانش‌آموزی برای فعالیت‌های تربیتی به مدیران و معلمان موجود بسنده می‌کنیم، اما در ۱۰۰ هزار مدرسه نیازمند به کارگیری نیرو‌های قوی و کارآمد برای امور فرهنگی هستیم.

باقرزاده افزود: معلمان، چون ارتباط مستمر، مستقیم و بیشتری با دانش‌آموزان دارند، از نقش حساس و ویژه تربیتی نیز برخوردارند.

وی با اشاره به اهمیت حضور طلاب و روحانیون در برنامه‌های تربیتی خاطرنشان کرد: کار‌های فرهنگی برای معلمان از کار‌های تربیتی که در خصوص دانش‌آموزان انجام می‌شود، مؤثرتر و مورد نیازتر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به روحانیون گفت: در ارتباط‌هایی که در مدارس دارید، سعی کنید تا معلمانی که با آن‌ها امکان ارتباط‌گیری است را تحت تأثیر قرار دهید.

وی با ذکر این مطلب که تنها در ۴۲ هزار مدرسه کشور مربی تربیتی داریم و ۵۸ هزار مدرسه بدون مربی است، گفت: ۱۳ هزار فرد فعال در امر مشاوره درسی و تربیتی نیز حضور دارند ولی با این حال، تعداد زیادی از مدارس از مشاوره محروم هستند.

باقرزاده افزود: با پذیرش اداره کل آموزش و پرورش قم، طرح آموزش قرآن به آموزگاران مقطع ابتدایی با هدف مأنوس شدن با این کتاب آسمانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha