تلاش برای فرآوری آکادمیک زرشک در صنعت غذایی و دارویی
کد خبر: 4089526
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

تلاش برای فرآوری آکادمیک زرشک در صنعت غذایی و دارویی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: جلب نگاه‌ها و توجه‌ها به کمیته علمی و دانش بنیان جشنواره ملی زرشک با هدف فرآوری آکادمیک این محصول در صنعت غذایی و دارویی بسیار ارزشمند است چرا که می‌تواند ارزش افزوده خوبی را ایجاد کند.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی، امروز ۱۱ مهرماه در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک که در محل باغ جهانی اکبریه بیرجند برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ملی، گفت: یکی از اهداف این جشنواره معرفی زرشک به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح ملی و فراملی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و همت همه دست اندرکاران به اهداف این جشنواره دست یابیم، افزود: همچنین جلب نگاه‌ها و توجه‌ها به کمیته علمی و دانش بنیان این جشنواره با هدف فرآوری آکادمیک این محصول در صنعت غذایی و دارویی بسیار ارزشمند است چرا که می‌تواند ارزش افزوده خوبی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بازاریابی، ایجاد محورهای جدید صادراتی و سرمایه گذاری در زمینه فرآوری این محصول از دیگر اهداف این جشنواره ملی بوده که در این راستا کمیته‌های مربوطه ذیل این جشنواره ملی تعریف و فعال شده است.

اشرفی با بیان اینکه این جشنواره حالت ایستایی نخواهد داشت و برنامه‌های کمیته‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید پایان این جشنواره شروعی برای رسیدن به اهداف باشد و برنامه‌ها به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

اشرفی با بیان اینکه باید با فرآوری این محصول در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه صنعت غذایی و دارویی ارزش افزوده‌ خوبی را برای کشاورزان استان ایجاد کرد، اظهار کرد: ۵۰ هزار خانوار استان به صورت مستقیم از این محصول ارزشمند ارتزاق می‌کنند، اما هنوز نتوانستیم به صورت شایسته این محصول ارزشی را به سطح جهانی و ملی معرفی کنیم که امیدواریم با برگزاری این جشنواره به هدف مهم دست یابیم. 

وی یادآور شد: در حوزه عناب، زعفران و زرشک به عنوان محصولات هویت دار بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی، برنامه‌های خوبی در دست اقدام بوده که امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول شگرفی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم استان باشیم.

محمود مقامی، مدیر روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، نیز از آغاز مانور رسانه‌ای معرفی زرشک خراسان‌جنوبی با عنوان زرشک خراسان‌جنوبی برای تمام ایران؛ در سطح رسانه‌های ملی و استانی از فردا خبر داد. 

وی افزود: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این جشنواره با همکاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های متولی، اصحاب رسانه، صدا و سیما و فعالان فضای مجازی از 10 روز گذشته تشکیل شده و هم افزایی خوبی را در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات این جشنواره ملی شاهد هستیم.

مقامی با بیان اینکه از ۱۰ روز گذشته با دستور استاندار خراسان جنوبی جشنواره ملی زرشک رسما فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، افزود: از امروز کار اطلاع‌رسانی و تبلیغات این جشنوار آغاز شد.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره ملی زرشک با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد پخش و انتشار آن در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و فضای مجازی خواهیم بود، یادآور شد: امیدواریم با تلاش همه این مجموعه‌ها، این جشنواره که برای اولین بار به همت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی رنگ و بوی ملی گرفته برای استان و کشور به خصوص کشاورزان زحمتکش این محصول ارزشمند مفید باشد.

جشنواره ملی زرشک برای نخستین بار از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در پنج شهرستان خراسان‌جنوبی از جمله قاینات، درمیان، زیرکوه، سربیشه و بیرجند برگزار خواهد شد.

آموزش بهره‌برداران، کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور نشاط و امید در بین زرشک‌کاران و افزایش بهره‌برداری در واحد سطح و معرفی محصول زرشک در سطح ملی از جمله اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha