تضاد در کلام و رفتار مسئولان باعث دلسردی می‌شود
کد خبر: 4089294
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
سیاح‌گرجی:

تضاد در کلام و رفتار مسئولان باعث دلسردی می‌شود

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه رشد توسعه فرهنگ قرآنی دارای پارامترهایی است که باید تعریف و به آن عمل شود، گفت: قرآنی عمل کردن از سوی همه کارگزاران دولتی و غیردولتی باعث جذب بیشتر مردم به کلام وحی خواهد شد، اما وجود تضاد در کلام و رفتار باعث دلسردی می‌شود.

مسعود سیاح گرجی

مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: عوامل بسیاری در توسعه فرهنگ قرآنی مؤثر است که بخشی از آن به مباحث و مسائل اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی مرتبط می‌شود. اگر این مشکلات وجود داشته باشد می‌تواند در رشد این فرهنگ در خانواده و جامعه تأثیر گذارده و باعث فاصله گرفتن مردم از این مصحف شریف شود.

وی با اشاره به اینکه رشد توسعه فرهنگ قرآنی دارای پارامترهایی است که باید تعریف شده و به آن عمل شود، ادامه داد: فرهنگ قرآنی به این معنا نیست که قرآن را فقط خوب و زیبا بخوانیم یا حفظ کنیم، البته که توجه به حسن حفظ با رعایت قوانین و تلاوت کلام وحی با صوتی دلنشین یکی از امتیازها و شاخصه‌های فرهنگ قرآنی است، اما اگر بتوانیم مفاهیم و آموزه‌های آن را در زندگی پیاده کنیم قطعاً فرهنگ قرآنی در اجتماع گسترش پیدا کرده و در نهایت به تمدنی جهانی تبدیل خواهد شد.

سیاح‌گرجی توجه بیشتر مسئولان به ویژه متولیان امر قرآن به اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه را خواستار شد و افزود: متأسفانه عملکرد برخی مسئولان باعث شده که تعدادی از مردم از آموزه‌های دینی و قرآنی فاصله بگیرند؛ چراکه در نگاه آنان مهم این است که مسئولان به ویژه قرآنیان قبل از آنان عامل به مفاهیم کلام وحی بوده و این آموزه‌ها را در زندگی خود جاری و ساری کنند.

وی اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه را جریانی دوسویه دانست و اضافه کرد: بدون تردید قرآنی عمل کردن نوجوانان و جوانان به عملکرد والدین در خانواده و مسئولان در جامعه بازمی‌گردد و عملکرد این دو رکن در گسترش فرهنگ و در مجموع فعالیت‌های قرآنی در جامعه مؤثر است؛ چراکه مشاهدات عینی قرآنی عمل کردن از سوی همه کارگزاران دولتی و غیردولتی باعث جذب بیشتر مردم به کلام وحی خواهد شد، اما وجود تضاد در کلام و رفتار باعث دلسردی می‌شود.

این قاری بین‌المللی اظهار کرد: درست است که مردم از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی هستند و این امر ممکن است در تفکر قرآنی آنان تأثیر بگذارد، اما در مقابل آنان تعدادی نیز از نظر اعتقادی بسیار قوی هستند و اعتقادات و حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) را وابسته به هیچ جریانی نمی‌دانند و با وجود هرگونه فشار مسیر خود را می‌پیمایند. این افراد برایشان فرقی ندارد مسئول چگونه رفتار می‌کند یا شرایط اقتصادی جامعه چگونه است، او به تنها چیزی که فکر می‌کند رضایت خداوند است.

سیاح‌گرجی ضرورت اشاعه فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها و سطح اجتماع را متذکر شد و افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب تعداد بسیاری از مردم قاری و حافظ شده‌اند، اما مهم اینجاست که قرآنی بودن به عمل است و عاملان کلام وحی به موفقیت‌های بسیار دست پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: تعریف جامعه قرآنی و داشتن جریان‌هایی منطبق با مضامین الهی فقط به این معنا نیست که تعداد بسیاری حافظ و قاری داشته باشد، البته که این مهم یکی از شاخصه‌هاست، اما مهم رفتار و گفتار همه ماست چه مسئول باشیم و چه نباشیم. هرچه عملکرد ما به مفاهیم این مصحف شریف نزدیک‌تر باشد بی‌شک جامعه قرآنی‌تر است. مسئولان باید سلیم‌النفس باشند و مردم نیز سالم‌تر و صادق‌تر عمل کنند. اگر قرآن را با صوت زیبا تلاوت می‌کنیم باید تمام کارهایمان نیز در همین مسیر تعریف شود و از مسیر الهی و اهل بیتی(ع) خارج نشویم.

انتهای پیام
captcha