چشم‌انداز اقدامات اوقاف بین‌المللی باشد
کد خبر: 4089235
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

چشم‌انداز اقدامات اوقاف بین‌المللی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف باید در تأمین نیاز مردم، افزایش اقتدار ملی و تولید و اشتغال تلاش مضاعفی کند، گفت: نگاه اوقاف به فعالیت‌ها و برنامه‌ها نباید فقط استانی و ملی باشد، بلکه باید با تقویت اقدامات و تصمیم‌ها نگاه منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 10 مهر، در دیدار با حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان و کارکنان این مجموعه که به مناسبت دهه وقف انجام شد، ضمن گرامیداشت این دهه و تقدیر از کارکنان اوقاف استان در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی، ادامه داد: این سازمان برای تحقق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی مناسب‌تر و دقیق‌تری داشته باشد.

وی ضرورت به کارگیری حداکثری از ظرفیت‌های اوقاف در کشور و استان را خواستار شد و اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی این مجموعه نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم بسیار حائز اهمیت است و فعالان این مجموعه باید در این مسیر ثابت‌قدم‌تر و بانشاط‌تر از گذشته پیش روند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ترسیم نقشه راه اوقاف استان در 5 سال آینده، اظهار کرد: اداره کل اوقاف باید در تأمین نیاز مردم، افزایش اقتدار ملی و تولید و اشتغال تلاش مضاعف داشته باشد و از تمام توان خود برای رفع مشکلات عموم شهروندان استفاده کند؛ چراکه بهره‌مندی و مدیریت صحیح ظرفیت‌ها اثرات مثبت خود را در جامعه می‌گذارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به ورود اداره اوقاف در حوزه کشاورزی اشاره و با انتقاد از شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی، ادامه داد: بهره‌وری بالا از آب به ویژه در بخش کشاورزی از نیازهای اصلی امروز به شمار می‌رود. مصرف ۱۰۰ میلیارد مکعبی آب که ۹۰ میلیارد آن در بخش کشاورزی صرف می‌شود، نیاز به افزایش بازدهی و بهره‌وری را مشخص می‌کند.

وی در ادامه گفت: کشاورزی به روش سنتی برای کشور سودمند نیست؛ چراکه هدررفت آب را به دنبال دارد و لازم است اقدامات اصلاحی در این حوزه صورت گیرد. با توجه به اینکه اوقاف در حوزه کشاورزی دارای تجربه خوبی است می‌تواند در تدوین نقشه میان‌مدت جهت جلوگیری از هدررفت آب ایفای نقش کند.

وی به تشریح وظایف و تکالیف سازمان اوقاف پرداخت و صیانت از بیت‌المال، آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری مشترک را از مأموریت‌های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: حفاظت از منافع و مصالح ملی برای همه دستگاه‌ها و مسئولان دارای اهمیت است. بدون تردید مسیر خودکفایی در عرصه‌های مختلف با جدیت در کارها، همت والا و دلسوزی هموار می‌شود. لازم است در بهره‌مندی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در تحقق گام دوم انقلاب مورد توجه همه باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت آینده‌نگری در تصمیم‌ها و اقدامات را مذکر شد و افزود: نگاه اوقاف به فعالیت‌ها و برنامه‌ها نباید فقط استانی و ملی باشد، با تقویت اقدامات و تصمیم‌ها باید نگاه منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشند. اداره اوقاف باید تقویت مشارکت عمومی مردم در بخش‌های مختلف کشور در جهت رفع وابستگی به بیگانگان و رشد بهره‌وری را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار قرار دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی داشتن روحیه جهادی را لازمه پیشرفت کشور و فتح قله‌های بلند دانست و اضافه کرد: جوانان باید روحیه جهادی را حفظ و در جهت تقویت آن تلاش کرده و آن را اولویت اصلی بدانند. متأسفانه در حوادث اخیر عده‌ای از جوانان ابزار دست بیگانگان و عناصر فتنه شدند. جوانان باید نسبت به توطئه دشمن آگاه بوده و هوشیارانه عمل کنند.

به گفته وی دشمن به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد آشوب‌های خیابانی و زیرسوال بردن امنیت کشور است و برای رسیدن به اهداف خود از شگردهای شیطانی استفاده می‌کند. تکریم حقوق بانوان و حفظ حرمت آنان در نظام اسلامی همواره مهم‌ترین مسئله و اولویت در کشورست و مسئولان به حقوق دختران این سرزمین احترام می‌گذارند و اجازه نخواهند داد حقی از کسی پایمال شود. دختری در ایران جان خود را از دست داد که علت فوت او باید بررسی شود تا حقی تضییع نشود. اگر فردی مقصر است باید پاسخگو باشد، اما این اتفاقات نباید بهانه‌ای برای به آشوب کشاندن کشور باشد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه همه مردم، علما، نخبگان در قامت امتی واحد با قوت پشت سر رهبری ایستاده و از ایشان حمایت کرده و اجازه سوءاستفاده به عناصر بیگانه را نخواهند داد، اضافه کرد: تمامی علمای شیعه و سنی بلوچ، کرد، ترک و عرب  و فارس همه پشتیبان نظام اسلامی هستند و این حمایت را ثابت کردند. مردم باید نسبت به مسائل هوشیار باشند و آب آسیب دشمن نریزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان راهپیمایی اول و سوم مهر در حمایت از آرمان‌های انقلاب را نشان از پویایی و زنده بودن ارزش‌های اسلامی بین مردم دارد و حضور خودجوش آنان نشان از وفاداری آنان دارد.

انتهای پیام
captcha