دستِ خالی اوقاف برای کمک به مؤسسات قرآنی خراسان شمالی
کد خبر: 4089105
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

دستِ خالی اوقاف برای کمک به مؤسسات قرآنی خراسان شمالی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: به علت نبودِ وقف‌های قرآنی، اوقاف نیز امکان حمایت مناسب از مؤسسات و فعالان قرآنی را در استان ندارد که این موضوع نیازمند توجه واقفان به وقف‌‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالیحجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه وقف‌های قرآنی خراسان شمالی بسیار ناچیز است، اظهار کرد: تنها دو درصد از موقوفات استان در حوزه وقف‌های قرآنی است که این کمبود موقوفات موجب شده تا اوقاف نتواند آنچنان که باید از فعالان، مؤسسات، مربیان قرآنی و.... حمایت کند.

وی با بیان اینکه وقف‌های قرآنی موجود نیز به صورت خاص است که مورد استفاده برای رفع نیازهای جامعه قرآنی قرار نمی‌گیرد، افزود: وقف‌های قرآنی باید با عنوان حمایت از جامعه قرآنی، مؤسسات قرآنی و... باشد تا ما نیز براساس نیاز جامعه بتوانیم کمک‌های لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آسوده با تأکید براینکه اوقاف با دستِ خالی امکان حمایت مناسب را ندارد، ادامه داد: در حال حاضر نیز کمک‌هایی که به مؤسسات قرآنی در استان می‌کنیم از محل منابع امام‌زاده‌ها است اما برای توسعه فعالیت‌ها قرآنی و توانمندسازی فعالان قرآنی استان نیاز است که وقف‌های قرآنی افزایش پیدا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه نیز تأکید کردیم که افزایش موقوفات قرآنی استان برای ما در اولویت است، تصریح کرد: افرادی که برای کسب مشاوره به ما مراجعه می‌کنند ما به وقف‌های قرآنی تأکید می‌کنیم اما علاقه‌مندی مردم به وقف‌های اجتماعی و وقف برای امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام آسوده بیان کرد: در حال حاضر 5855 موقوفه، 12 هزار و 254 رقبه و 168 اماکن متبرکه در استان وجود دارد که موقوفات قرآنی تنها یک دو درصد از این تعداد هستند که همین تعداد نیز به صورت خاص وقف شده است و بیشترین موقوفات نیز در حوزه اطعام و عزاداری سید الشهدا(ع) است.

انتهای پیام
captcha