بهره‌مندی ۳ هزار سالمند از حمایت‌های بهزیستی البرز
کد خبر: 4088911
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

بهره‌مندی ۳ هزار سالمند از حمایت‌های بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بیش از سه هزار نفر از سالمندان تحت پوشش حمایت‌های بهزیستی البرز قرار دارند.

سالمندان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بهزیستی البرز، وجیهه محمدی‌فلاح، مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به فرارسیدن روز سالمند اظهار کرد: ۹ مهرماه به پیشنهاد سازمان بهزیستی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز سالمند به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه احترام به سالمندان و تکریم آنها در تمام جهان امری سفارش‌ شده است، به‌ویژه در اسلام که مورد سفارش پیشوایان دینی است، گفت: در قرآن، روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی ما نیز احترام به سالمندان از جایگاه والایی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: شعار امسال برای تکریم سالمندان، تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند در نظر گرفته شده است و برنامه‌ها را نیز پیرامون این شعار تدوین کردیم.

محمدی‌فلاح با بیان اینکه فراهم کردن شرایط لازم برای خودمراقبتی، پوشش کامل انواع بیمه‌ها، دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایت‌های لازم، بهره‌مندی از تجارب سالمندان در راستای افزایش مشارکت اجتماعی و آموزش زندگی سالم از برنامه‌های امسال بهزیستی ویژه سالمندان به شمار می‌رود، گفت: در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستورکار داریم.

وی با بیان اینکه ۱۹ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در البرز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در حدود یک هزار نفر از سالمندان استان از خدمات شبانه‌روزی این مراکز استفاده می‌کنند، البته بیش از سه هزار نفر از سالمندان تحت پوشش حمایت‌های بهزیستی البرز قرار دارند.

انتهای پیام
captcha