اهداف خبیثانه دشمن در توهین به مقدسات
کد خبر: 4088886
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
یادداشت

اهداف خبیثانه دشمن در توهین به مقدسات

مدیر مؤسسه کریمه‌ آل‌رسول(س) طی یادداشتی ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات، آورده است «دست پلید دشمنان اسلام، بار دیگر با اهانت به کتاب خدا کینه‌ی عمیق خود را آشکار ساخته است و مجموعه‌های خبیث آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی به خیال باطل خود می‌خواهند با حمایت از آتش زدن قرآن، مسجد و پرچم، احساسات دینی نسل‌های جوان را خاموش کنند.»

یادداشت واردهحجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ کل قرآن و مدیر مؤسسه قرآنی کریمه‌ آل‌رسول(س) قم در پی محکومیت اهانت‌های اخیر به مقدسات از سوی عد‌ه‌ای از آشوبگران و عناصر دست‌نشانده، یادداشتی را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده است، متن آن در ذیل آمده است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرونَ (صف/۸)

آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.

دستور قرآن برای مقابله با اهانت به مقدسات چیست؟

دین اسلام که کامل‌ترین دین‌هاست، اهانت به مقدسات را نمی‌پذیرد و با تعابیری روشن، وظیفه مسلمانان را جدا شدن از جمع این جنایتکاران اعلام می‌کند.

قرآن کریم در ارتباط با افرادی که آیات وحی را به تمسخر می‌گیرند و امر به معروف و نهی از منکر در آنها تأثیر نمی‌کند، می‌فرماید: «از آنها فاصله بگیرید و اگر در مجلس آنها نشسته‌اید، جلسه را ترک و آنها را به حال خود رها کنید؛ «وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آیاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِها وَ یُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ ... إِنَّکُمْ إِذاً مِثْلُهُم» (نساء/ آیه۱۴۰) و خداوند (این حکم را) در قرآن بر شما نازل کرد که هرگاه بشنوید افرادى آیات خدا را انکار و استهزا مى‌‏کنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگرى بپردازند! و گر نه، شما هم مثل آنان خواهید بود».

«وَإِذا رَأَیْتَ الَّذینَ یَخُوضُونَ فی‏ آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فی‏ حَدیثٍ غَیْرِهِ (انعام/۶۸) هرگاه کسانى را دیدى که آیات ما را استهزا مى‌‏کنند، از آنها روى بگردان تا به سخن دیگرى بپردازند!»

بله، دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به کتاب خدا کینه‌ عمیق خود را آشکار ساخته است و مجموعه‌های خبیث آمریکایی انگلیسی صهیونیستی به خیال باطل خود می‌خواهند با حمایت از آتش زدن قرآن، مسجد و پرچم، احساسات دینی نسل‌های جوان را خاموش کنند. در حالی که این وعده خداوند حکیم است؛ «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‌ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (توبه/ 33) او كسى است كه پيامبر خود را با هدايت و دين حق فرستاد، تا آن را بر همه‌ دين‌ها پيروز گرداند، هر چند مشركان ناراحت باشند».

آری اگر استکبار، دیروز از حلقه‌های قبلی این زنجیره‌ پلید، یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های آمریکایی، آتش‌زننده‌ قرآن حمایت نمی‌کردند و ده‌ها فیلم ضد اسلام را در بنگاه‌های وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز با خیانت معدود افراد فسیل شده و فاسد، کار به اغتشاش داخلی و انجام این گناه عظیم و غیر قابل بخشش و جنایت هولناک آتش زدن کلام خدا و نمادهای مذهبی نمی‌رسید و البته مکافات سنگین و عذاب دردناکی در انتظار هتاکان به مقدسات و حامیان آنهاست.

خداوند متعال در آیات پایانی سوره حجر هشدار می‌دهد: «الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ/ فَوَ رَبِّكَ لَنَسْئَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ/ عَمَّا كانُوا يَعْمَلُونَ(حجر/91 تا 93) آنان كه قرآن را قطعه قطعه كردند. پس به پروردگارت سوگند ما از همه آنان (در قيامت) بازخواست خواهيم كرد از آنچه انجام مى‌داده‌اند.

اهداف خبیثانه دشمن در توهین به مقدسات

حال وظیفه مسلمانان چیست؟

مقام معظم رهبری در تاریخ 22 شهریورماه سال ۱۳۸۹ در پی اهانت نفرت‌انگیز به قرآن شریف در آمریکا، فرمودند: «این اقدام کینه‌توزانه، نه آغاز یک جریان، بلکه یک مرحله از روند طولانی‌مدتِ اسلام‌ستیزی به سرکردگی صهیونیسم و رژیم آمریکا است. اینک همه‌ سران استکبار و ائمة‌الکفر در برابر اسلام قرار گرفته‌اند. 

اسلام، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن کتاب رحمت و حِکمت و عدالت است؛ وظیفه همه‌ آزادی‌خواهان جهان و همه‌ ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان با سیاست پلید اسلام‌ستیزی با این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند».

بله مؤمنان مطابق با آیه ۲۹، سوره فتح «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» و طبق آیه ۶۰، سوره انفال «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ‌»اند و در مواجهه با دشمنان قرآن و عترت، واکنش نشان داده، مقاوم و محکم‌اند و همانطور که همه دنیا شاهد بودند ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی مثل همیشه با واکنش حماسی خود ،نقشه دشمنان و آشوبگران را نقش بر آب کرد.

بنابراین عاشقان قرآن و عترت در سراسر جهان بدانند که این حرکات مذبوحانه دشمنان، نشانه عظمت انقلاب اسلامی و مبشّر رشد روزافزون جمهوری اسلامی است. «وَ اللَّهُ غالِبٌ عَلى‌ أَمْرِهِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُون (یوسف/ ۲۱) و خداوند بر كار خويش تواناست، ولى اكثر مردم نمی‌دانند».

آتش زدن پرچم و کشتار نشان داد؛

ای اهل خرد، اصل نظام است نشانه  

زین فتنه نترسید و دل آشوب مدارید

غربال شود خوب و بد و کاه ز دانه 

یا رب مددی کن، که در این راه بمانیم

پشت سر سیدعلی و پیر زمانه

انتهای پیام
captcha