زکات یک ارزش دینی بوده که به آن کمتر توجه شده است
کد خبر: 4088619
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

زکات یک ارزش دینی بوده که به آن کمتر توجه شده است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه زکات یک ارزش دینی است که متاسفانه به آن کمتر توجه شده است، تصریح کرد: این امر الهی باید فرهنگ‌سازی و نهادینه شود. زکات یک امر فردی است اما آثار اجتماعی بی‌بدیلی دارد و موجب همبستگی مردم می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا از زنجان، حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ظهر امروز ۷ مهر در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان، با بیان اینکه ما وظیفه داریم بر اساس رهنمودهای قرآن و ارزش‌های دینی، زکات را ترویج دهیم، اظهار کرد: زکات باید پایدار و ماندگار بماند و مردم برای احیای این فرایض الهی باید در صحنه باشند.

وی با بیان اینکه زکات یک ارزش دینی است که متاسفانه به آن کمتر توجه شده است، تصریح کرد: این امر الهی باید فرهنگ‌سازی و نهادینه شود. زکات یک امر فردی است اما آثار اجتماعی بی‌بدیلی دارد و موجب همبستگی مردم می‌شود.

آسوده با تاکید بر اینکه اگر همه مردم و مسئولان در خصوص زکات پای کار باشند، فقر مطلق حل خواهد شد، ادامه داد: زکات در حل فقر اقتصادی بسیار موثر است و باید به آن توجه بیشتری شود. لازمه این مسئله، توجه همه مسئولان به فریضه زکات است. مناطقی که زکات پرداخت می‌کنند باید تشویق شوند و هر کس در راستای ترویج و تکریم زکات گامی برمی‌دارد باید از آن قدردانی شود.

وی افزود: بار عاطفی زکات در سطح روستاها، شهرها و همه کشور گسترده است و اثرات اجتماعی و اخلاقی فراوانی دارد و بزرگان دینی مکرر به آن اشاره کرده‌اند. زکات باید ترویج پیدا کند و در این راستا جلسات شورای زکات باید جدی گرفته شود و دستگاه‌ها پای کار بیاید و برنامه‌محور اقدام کنند.

آسوده با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) صرفاً از حوزه حمایت عبور کرده و بر روی توانمندسازی تاکید بیشتری دارد، عنوان کرد: باید به سمت مولدسازی برویم و فرصت‌های اقتصادی را در اختیار جوانان  قرار دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در خصوص اکرام ایتام طی پنج ماهه اول امسال بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان مردم به مردم کمک کرده‌اند، بیان کرد: مردم از این مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان را مستقیم به حساب ایتام واریز کردند. یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی وجود دارد که به ۴۱۲ هزار یتیم و محسنین یاری می‌رسانند. همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور صدقه جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه زکات در جای خود هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: شبکه نیکوکاری مردم به مردم است و کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها رصد، هدایت و نظارت کرده و وظیفه آن امانت‌داری است.

انتهای پیام
captcha