حمایت از 133 هزار سالمند نیازمند در فارس
کد خبر: 4088439
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

حمایت از 133 هزار سالمند نیازمند در فارس

طبق اعلام معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، در حال حاضر بیش از 133 هزار نفر از جمعیت کل تحت حمایت امداد فارس را سالمندان تشکیل می‌دهند.

محمد بدری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، محمد بدری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 6 مهرماه با بیان اینکه مباحث سالمندی مربوط به یک روز خاص نیست، گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی باید بتوانیم دغدغه‌های سالمندان و مشکلاتشان را رصد کرده و برای آن‌ها راهکارهایی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های امداد حمایت از سالمندان است، افزود: کمیته امداد از سالمندانی حمایت می‌کند که بر اساس شاخص‌های تعیین شده همچون از کارافتادگی، بیماری خاص، عدم دریافت مستمری از ارگان‌های دیگر و ... بوده و جزو دهک‌های پایین جامعه باشند.

بدری یادآور شد: در حال حاضر 319 هزار 289 نفر تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که از این تعداد 133 هزار و 759 نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند. این افراد غالباً در مناطق محروم ساکن بوده و نیازمند حمایت هستند.

وی با بیان اینکه 63 درصد از جمعیت کل سالمندان تحت حمایت استان در مناطق روستایی و 37 درصد در مناطق شهری ساکن هستند، گفت: همچنین 61 درصد از این این جمعیت را زنان و 39 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت کمیته امداد فارس ادامه داد: در بین سالمندان تحت حمایت 3300 نفر زمین گیر هستند که از بسته‌های حمایتی امداد در قالب نگهداری در منزل بهره‌مند می‌شوند.

بدری اضافه کرد: سالمندان تحت حمایت امداد علاوه بر سالمندی با مشکلات دیگری همچون محرومیت و عدم دسترسی به منابع و امکانات روبه‌رو هستند. آنان با کمک امداد و یارانه دولت می‌توانند بخشی از نیازهای خود را مرتفع کنند اما همچنان گروهی از آنان در تامین معیشت خود می‌مانند.

معاون حمایت کمیته امداد فارس با بیان اینکه برخی از سالمندان نیاز به مراقبت در منزل دارند، گفت: متأسفانه در خدمات بیمه‌ای تعرفه پرستاری وجود ندارد و برخی از این افراد در رفت و آمد و حتی اجاره منزل نیز مشکل دارند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با تأمین بخشی از نیازهای سالمندان تحت حمایت در حوزه‌های مختلف همچون تهیه بسته‌های معیشتی، بهداشتی و تغذیه‌ای، اردوهای زیارتی، غربالگری و ... آنان را همراهی می‌کند، افزود: در همین راستا و به مناسبت روز سالمند مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان جهت تأمین هزینه بسته‌های بهداشتی به حساب تعدادی از سالمندان واریز می‌شود.

انتهای پیام
captcha