حضور قاریان قرآن در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 4088314
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

حضور قاریان قرآن در دوران دفاع مقدس

بهروز یاریگل، پیشكسوت قرآنی کشورمان با یادآوری خاطراتی از حضور قاریان قرآن کریم در دوران دفاع مقدس بر سهم بسزای قرآن و عترت بر تقویت ایمان، شجاعت و مبارزه با دشمنان در میان رزمندگان تأکید کرد.

بهروز یاریگل، پیشكسوت قرآنبهروز یاریگل، پیشكسوت قرآنی و قاری بین‌المللی قرآن كریم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اثرات تلاوت قرآن در دوران دفاع مقدس و جبهه گفت: در سال‌های دفاع مقدس، تلاوت قرآن توسط قاریان، ذکر مصیبت و مداحی اهل بیت(ع) سهم بسزایی در تقویت ایمان، شجاعت و مبارزه با دشمنان داشت و در میان رزمندگان اثرات خوبی به جا می‌گذاشت.

وی با یادآوری خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در آن دوران  بحث تلاوت و جلسات قرآن و الگو گرفتن از آیات شهادت و جهاد به رزمندگان روحیه بسیاری می‌داد؛ به ویژه در شب‌های عملیات در پشت جبهه یا حین عملیات قرآن می‌خواندند یا ذکر اهل بیت(ع) را داشتند یا حتی برخی در حین تلاوت قرآن، دعا و ذکر مصیبت به درجه رفیع شهادت نائل می‌شدند.

پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به حضور قاریان قرآن در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در آن سال‌ها بابی باز شده بود که قاریان برتر کشوری و بین‌المللی به طور هماهنگ و هدایت شده به مناطق مختلف جنوب یا غرب کشور اعزام می‌شدند که بنده نیز این توفیق را داشتم که تلاوت قرآن انجام می‌دادم. در آن زمان هم جلسات قرآن برای رزمندگان برگزار و همچنین برنامه‌های تواشیح و ابتهال اجرا می‌شد.

یاریگل اضافه کرد: در آن زمان این کار به رزمندگان روحیه می‌داد و هر سال این کار انجام می‌شد و قاریان قرآن با حضور در آنجا از هر چه از هنر قرآنی داشتند، استفاده می‌کردند و بین رزمندگان بودند و به آن‌ها روحیه می‌دادند که بسیار مؤثر بود.

این قاری بین‌المللی قرآن كریم ادامه داد: غیر از قاریان بین‌المللی و تراز اول کشور که در آن سال‌ها با این مأموریت به خطوط مقدم و پشت جبهه می‌رفتند و بین رزمندگان برنامه داشتند، توسط خود رزمندگان نیز جلسات قرآنی، ذکر مصیبت، نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی انجام می‌شد و این دائماً در همه گردان‌ها، جبهه‌ها و گروهبان‌هایی که رزمندگان  چه در خط مقدم چه در بخش پشتیبانی بودند، انجام می‌شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) نقش بسیار زیادی در بین رزمندگان داشتند، گفت: حضور قاریان تراز اول کشور و بین‌المللی در جبهه‌ها که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دادند، اثرات بسیار خوبی در روحیه گرفتن رزمندگان داشت.

انتهای پیام
captcha