منتخبان بخش آوایی مسابقات قرآن اوقاف لرستان معرفی شدند
کد خبر: 4087542
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

منتخبان بخش آوایی مسابقات قرآن اوقاف لرستان معرفی شدند

منتخبان مرحله استانی بخش آوایی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف لرستان به منظور راه‌یابی به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

تقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستانتقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری مرحله استانی بخش آوایی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در لرستان که طی روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه به ترتیب ویژه آقایان و بانوان راه‌یافته به مرحله استانی در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‎آباد برگزار شد، گفت: در مجموع ۲۵۶ متسابق آقا و بانو در این مرحله در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء، اذان و دعاخوانی به رقابت خواهند پرداخت و افراد برگزیده هر رشته در صورت کسب حد نصاب، به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه در بخش آقایان علی قاسم‌آبادی، علی‎اکبر ملکشاهی، مرتضی مختاری، مسعود اکبری و محسن شیروانی از اساتید و داوران غیر بومی به داوری در بخش‌های مختلف مسابقات پرداختند، اضافه کرد: بنا بر رأی هیئت داوران در بخش آقایان و در رشته حفظ 10 جزء عباس جهان‌شاهی، در حفظ 20 جزء رضا رحیمی، در حفظ کل اسماعیل موسیوند به‌عنوان نفرات اول معرفی شدند.

دریکوند ادامه داد: در قرائت تحقیق وحید کرمی، مهدی سعادتی‎کیا و سعید ناصری‌نسب، در رشته قرائت ترتیل احسان پیرداده‌بیرانوند، الماس خالوندی و مهدی عربان برگزیده شدند و در رشته حفظ 5 جزء شرکت کننده‌ای در بخش آقایان نداشتیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: در بخش بانوان نیز در رشته حفظ 5 جزء زهرا نادری و فاطمه عالی‎نژاد، در حفظ 10 جزء فاطمه لری، مریم پارسا و اکرم علی‌جانی، در حفظ 20 جزء زینب نورالهی، در حفظ کل مهری سپهوند، معصومه تمیمی و اکرم حاتموند برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: در قرائت ترتیل بانوان عارفه حیدریان‌منش، زینب مؤمنی و افسانه جودکی، در قرائت تحقیق فاطمه پاپی، سارا نظرزاده، پروانه خوشناموند به‌عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

دریکوند در پایان گفت: ضبط آثار رشته دعاخوانی و اذان نیز در طی این دو روز در حسینیه حبیب بن مظاهر انجام شد و آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان این دوره از مسابقات قرآنی نیز طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha