ملزومات داشتن جامعه تمدن‌ساز
کد خبر: 4087085
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

ملزومات داشتن جامعه تمدن‌ساز

مدیر حوزه علمیه بانوان استان فارس، دو عرصه نظام حقوق زن و خانواده را اساس جامعه دانست و افزود: هر جامعه‌ای که توانست حقوق زن را ایفا و خانواده را در آن مستحکم کند، یک جامعه تمدن‎‌ساز و دارای تمدن می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه بانوان استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم آئین افتتاحیه حوزه‌های علمیه بانوان استان فارس امروز، ۳۰ شهریورماه در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه بانوان استان فارس در این مراسم با اشاره به اهداف کلی حوزه علمیه بانوان گفت: اولين هدف تقویت و ارتقای فهم جامع دین با تکیه بر معارف قرآن و معصومین(ع) است تا در دو عرصه نظام حقوق زن و خانواده گام‌های مؤثر برداریم.

 وی با تصریح اینکه این دو عرصه اساس جامعه است زیرا هر جامعه‌ای که توانست حقوق زن را ایفا و خانواده را در آن مستحکم کند، یک جامعه تمدن‎‌ساز و دارای تمدن می‌شود، اضافه کرد: همچنین دومین هدف تولید علم و اندیشه متناسب با نیاز جامعه است.

محمودی با بیان اینکه سومین هدف تربیت و حضور دانشمندان زن مسلمان در عرصه‌های مختلف در تراز انقلاب اسلامی و آرمان‎‌ها و ارزش‌های آن است، یادآور شد: تلاش ما بر این است که رشته‌های جدیدی را در حوزه تأسیس کنیم که بحمد الهی در این عرصه از همکاری خوب مدیران ارشد استان در تأسیس رشته‌های مورد نیاز جامعه و حوزه بهره‌مند هستیم و اخیراً رشته مشاوره را در سطح ۳ و ارشد راه‌اندازی کردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه بانوان فارس اظهار کرد: یکی از نیازهای جامعه این است که حوزویان با اشرافی که نسبت به علوم انسانی ـ اسلامی دارند در کنار برخی از دانشمندان و اساتید علوم تجربی قرار گیرند و بتوانیم این هم‌افزایی را با فعالیت‌های مشترک داشته باشیم؛ این حرکت شروع شده و کارگاه هایی در این عرصه برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه بانوان استان فارس، حضور فعال، مؤثر و برجسته در مدیریت‌های تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی همسو با ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف دانست و یادآور شد: به همین منظور رایزنی‌هایی انجام شد و موفق شدیم با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم که بانوان فارغ‌التحصیل سطح ۴،۳،۲ بتوانند در فراخوان آموزش و پرورش شرکت کنند و به عنوان کارمند رسمی آموزش و پرورش و دبیر اما سفیر حوزه علمیه بانوان در آموزش و پرورش در بین نوجوانان و جوانان حضور داشته باشند.

محمودی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری مقام زن در قرآن گفت: مقام زن در قرآن کریم به حدی از کمال است که خداوند برخی از بانوان را با عنوان اسوه و الگو معرفی می‌کند از جمله آن‌ها آسیه همسر فرعون است.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید این الگو بودن آسیه برای همه مؤمنان است، اظهار کرد: خداوند به دو ویژگی آسیه در آیه ۱۱ سوره تحریم اشاره می‌کند؛ آسیه علی‌رغم موقعیتی که رفاه تقریباً کم نظیری داشته است، به خداوند عرض می‌کند که خدایا برای من خانه‌ای نزد خودت در بهشت بساز که منظور از خانه‌ای در بهشت، تقرب الهی و رحمت رب العالمین است؛ همچنین عرض می‌کند خدایا مرا از قوم ظالم نجات بده؛ یعنی از یک سو تولی و از سوی دیگر تبری است و از فرعون بیزاری می‌جوید.

مدیر حوزه علمیه بانوان استان فارس با تصریح اینکه یکی از راه‌ها و مسیرهای آسیه شدن برای همه، راه حوزه علمیه است، اظهار کرد: امیرالمؤمنان(ع) می‌فرماید علم پیشوای عمل است. اگر این علمی که در حوزه تحصیل می‌کنید توأم به تهذیب نفس شود یک جامعیتی را از شما نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha