نذر قرآنی در بقاع متبرکه راه‌اندازی شود
کد خبر: 4086974
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
مجیدی‌مهر مطرح کرد:

نذر قرآنی در بقاع متبرکه راه‌اندازی شود

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نیت کمتر از 2 درصد موقوفات کشور مربوط به حوزه قرآن است، پیشنهاد داد تا نذر قرآنی در بقاع متبرکه برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شود.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریهحمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت وقف در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های قرآن گفت: امروز اگر مسابقات سراسری قرآن 45 دوره برپاست و موفق به برگزاری 39 دوره بین‌المللی شده‌ایم، به برکت بنیاد وقف است.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از اقدامات عام‌المنفعه توسط وقف انجام می‌شود، افزود: پیشنهاد می‌شود بحث نذر قرآنی توسط مردم در کشور به خصوص در بقاع متبرکه و حرم‌های امامزادگان راه‌اندازی شود و مردم برای قرآن نذر کنند.

مجیدی‌مهر با یادآوری اینکه بیش از 70 الی 80 درصد نیت موقوفات کشورمان عزاداری امام حسین(ع) است، بر ضرورت ترویج نیت‌های جدید وقف تأکید کرد و گفت: امروز طرح وقف مشارکتی مطرح است که خیران نیاز نیست حتماً یک ساختمان وقف کنند، بلکه می‌توانند یک آجر را وقف کنند و امروز با فتوایی که در حوزه وقف پول صادر شده، دست ما باز شده است.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: امروز افراد بسیاری می‌توانند در بانک سرمایه خود را وقف کنند و از محل آن سرمایه مسابقات قرآن بچرخد و اصل پول هم سرجایش است و این فضا برای وقف‌های مختلف به خصوص با نیت قرآنی فراهم است.

وی بیان کرد: حدود 220 هزار موقوفه در کشور داریم که نیات کمتر از 2 درصد این‌ها قرآنی است. از این 2 درصد حدود 50 درصد بلکه بیشتر نیت قید زمان و مکان دارند به عنوان مثال قرآن خواندن بر روی قبر یک نفر در فلان قبرستان یک شهر. این مسائل باعث می‌شود دست ما برای استفاده از وقف قرآنی بسته شود.

مجیدی‌مهر با تأکید بر اینکه امروز به یکسری نیت‌های آزاد در حوزه وقف قرآنی نیاز داریم تا بتوانیم آن را در مسابقات قرآن بیاوریم یا اینکه از اشتغال قرآنیان حمایت کنیم، گفت: البته صندوق توسعه وقف ایجاد شده و هیئت مدیره آن هم مشخص شده است و امیدواریم بتوانیم صندوق حمایت از قرآنیان را هم راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف با یادآوری اینکه صندوق حمایت از هنرمندان در وزارت ارشاد با قید حمایت از قرآنیان هم فعالیت دارد، گفت: در عین حال ما تلاش می‌کنیم به تکلیف خود در حوزه قرآن عمل کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نگاه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به فعالیت‌های قرآنی بسیار مثبت است و اولویت ما هم در این سازمان قرآن است، گفت: باید اقتصاد برای قرآن و معارف اهل بیت(ع) باشد و اگر در این زمینه کار زیربنایی انجام می‌شود، هدف توسعه معارف قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha