موفقیت 6 دانش‌آموز قمی در یازدهمین جشنواره «نوجوان سالم»
کد خبر: 4086915
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

موفقیت 6 دانش‌آموز قمی در یازدهمین جشنواره «نوجوان سالم»

دبیر یازدهمین جشنواره نوجوان سالم گفت: کسب 6 رتبه کشوری از سوی دانش‌آموزان استان قم در این جشنواره بی‌سابقه است.

سیدمجید کریمی، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قم سیدمجید کریمی، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: نگاه ما به جشنواره نوجوان سالم کیفیت‌گراست و هدف از برگزاری این جشنواره جذب همه دانش‌آموزان است، چراکه ما به جشنواره با هدف فرهنگ‌سازی نگاه می‌کنیم تا افراد صاحب سبک و ایده با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی و تجربیات زیسته خود، نقش بسزایی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ایفا کنند.

دبیر یازدهمین جشنواره نوجوان سالم با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی این جشنواره در جامعه گفت: جشنواره نوجوان سالم تنها بخشی از تلاش آموزش و پرورش است که بتواند در قالب یک کار ترویجی و آموزش غیرمستقیم، جوان و نوجوان را در بستر ترغیب و تشویق نسبت به درک واقعیت‌های اجتماعی و شناخت آن سوق دهد. موضوعی که دانش‌آموزان با ارائه آثار و پیشنهادات خود در راستای طرح‌های نوآورانه گامی مؤثر در یادگیری شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر بر‌دارند.

کریمی با بیان اینکه محور توسعه هر کشور، انسان سالم است، ادامه داد: این نیاز دیده می‌شود تا ضمن برگزاری این قبیل جشنواره‌ها مشکلات اجتماعی جوانان و نوجوانان ترسیم و راه‌های پیشگیری از آن‌ها ارائه شود. ما در جامعه امروزی با توجه به امر مدرنیته شدن، برای حل مسائل تربیتی نیاز به مشارکت عمومی داریم؛ مشارکتی با برنامه‌ریزی هوشمند جهت جذب ایده‌ها و ابتکارات جوانان و نوجوانان، تا با توجه به آسیب‌های نوپدید درک مناسبی از چالش‌ها، راهکارها، استعدادهای نهفته و زمینه‌های رشد و شکوفایی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این میان نکته‌ای که از اهمیت فراوانی برخوردار است اینکه، از پتانسیل افراد برگزیده در سطح استان و حتی کشور، به‌صورت سیستمی، وزارتخانه‌ای یا قراردادی استفاده شود و ایده‌‌های برگزیده استان‌ها در اختیار تولید محتواهای درسی و آموزشی قرار گیرد.

کریمی گفت: انتظارات ما در سال آینده این است که دوازدهمین دوره این جشنواره با حضور گسترده دانش‌آموزان، همکاران و والدین همراه باشد تا بتوانیم در راستای سند تحول بنیادین با هدف شکوفایی ابعاد مختلف زندگی دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه کسب هشت رتبه کشوری در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم سال تحصیلی 1400-1401 در استان قم بی‌سابقه است، اظهار کرد: عرشیا سپهرمنصوری (رشته مقاله‌نویسی و مقطع متوسطه اول از ناحیه یک، شایسته تقدیر)، محمدمهدی حاجی (رشته مقاله‌نویسی و مقطع متوسطه دوم از ناحیه یک، رتبه اول)، محمد افشاری (رشته پویانمایی و مقطع متوسطه اول از ناحیه چهار، شایسته تقدیر)، زهرا رحیمی (رشته پویانمایی و مقطع متوسطه دوم از ناحیه یک، رتبه دوم)، امیرمحمد داوودآبادی (رشته فیلم کوتاه و مقطع متوسطه اول از ناحیه چهار، رتبه سوم مشترک)، ملیکا حاج‌محمدحسینی (رشته گرافیک و مقطع تحصیلی متوسطه دوم از ناحیه چهار، رتبه سوم)، اعظم آیتی (پروژه نوآورانه و از مجموعه فرهنگیان ناحیه چهار و شایسته تقدیر) و آموزشگاه مختاری (رشته اجرا و مستندسازی پروژه کوچک از ناحیه سه، رتبه دوم) از برگزیدگان این جشنواره هستند.

انتهای پیام
captcha