وقف پشتوانه حرکت تشیع در طول تاریخ است
کد خبر: 4086903
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

وقف پشتوانه حرکت تشیع در طول تاریخ است

مدیرکل اوقاف استان قم با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در کنار انفاق و صدقات، گفت: وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم، در آیین شروع رزمایش مهر تحصیلی که امروز 29 شهریورماه در سالن کوثر آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در مسائل دینی و مذهبی، به شدت نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: باید قدردان فرصتی باشیم که در نظام جمهوری اسلامی و برای خدمت‌رسانی در اختیار ما قرار رفته است و نباید نگران حوادث و جولان‌های مقطعی دشمنان باشیم. در ماجرای عاشورا، لشکر یزید حاضر نشد حتی جرعه‌ای آب به امام حسین(ع) و یارانش بدهد و او به ظاهر خود را پیروز می‌دانست ولی امروز می‌بینیم که سفره‌ای به طول جاده نجف تا کربلا به یاد حسین(ع) گسترده شده است.

مدیرکل اوقاف استان قم، ادامه داد: مسیری که در پیش گرفته‌ایم به پیروزی نهایی جبهه حق با ظهور حضرت ولی عصر(عج) می‌انجامد. با توجه به اهمیت انفاق و صدقه در اسلام طبیعی است که گروه‌هایی در جامعه و به هر دلیل توانایی اداره امور زندگی خود را ندارند. بنابراین تاکید شده که توانمندان به یاری آنان بشتابند چرا که بر توسعه فرهنگ وقف در کنار انفاق و صدقات تأکید شده و وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ است.

وی اضافه کرد: موکب امامزادگان استان قم امسال در شهر سامراء برپا شد و به شهادت مقامات و زائران ایرانی و عراقی، یکی از بهترین مواکب بود.

اسکندری تصریح کرد: اگر از ظرفیت بقاع متبرکه به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد چنانکه با شیوع کرونا و با محوریت حرم مطهر امامزادگان، در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و همچنین از عواید موقوفات در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان توسعه و پیشرفت هر کشور است گفت: هزینه‌ها در این بخش زیاد هستند و همه باید کمک کنند تا شاهد توسعه سیستم آموزشی باشیم. اداره کل اوقاف استان قم تا آنجا که امکان داشته باشد در کنار آموزش و پرورش خواهد بود ولی نیازمند همگرایی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام
captcha