نقش بی‌بدیل خیران سلامت بر تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه
کد خبر: 4086881
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

نقش بی‌بدیل خیران سلامت بر تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر اهمیت نقش خیرین سلامت در پیشبرد هر چه بهتر اهداف این حوزه تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی خیرین سلامت، ارتباط نزدیک با مردم و جامعه و مهم‌ترین نقش آن‌ها، تقویت حس نوع‌ دوستی و مشارکت در سلامت جامعه است.

نشست هم‌اندیشی با مسئولان حوزه سلامت شهرستان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدابوالفضل هاشمی اصل، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 29 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان حوزه سلامت شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به نقش تاثیرگذار خیرین سلامت در ارتقای سطح سلامت، بر تلاش مسئولان مجموعه بهداشت و درمان استان برای افزایش تعامل بین حوزه سلامت و خیرین تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی خیرین سلامت، ارتباط نزدیک با مردم و جامعه و مهم‌ترین نقش آن‌ها، تقویت حس نوع دوستی و مشارکت در سلامت جامعه است.

وی، دستاورد مهم مشارکت خیرین در حوزه سلامت را گسترش خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران و افراد نیازمند دانست و ادامه داد: با توجه به چالش‌های حوزه سلامت، فعالیت خیرین علاوه بر کمک به چاره ‌اندیشی و حل این چالش‌ها، موجب نهادینه شدن هرچه بهتر این فرهنگ در جامعه شده است.

هاشمی اصل در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت استان، بر ضرورت جذب مشارکت حداکثری و همگانی برای تکمیل این پروژه‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد: با حضور خیرین و جذب اعتبارات دولتی، پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ در چرخه خدمت‌رسانی به مردم فارس قرار گیرد.

دیگر اعضای این نشست نیز ضمن بیان مسائل مربوط به تقویت مشارکت خیرین سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر لزوم هماهنگی‌های بیشتر و برگزاری مستمر نشست‌های هم‌اندیشی با هدف پیشبرد چره بهتر اهداف، تصمیم‌گیری و بهره‌گیری از توانمندی خیرین تأمین سلامت تأکید کردند.

ارائه راهکار برای تسهیل در جذب خیرین و تقدیر از مشارکت آنان، استفاده از تجربیات موفق گذشته و مسائل مربوط به اعتبارات این حوزه، از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست هم‌اندیشی بود.

انتهای پیام
captcha