برنامه‌های قرآنی حرم بانوی کرامت با شرکت 9 هزار نفر برگزار شد
کد خبر: 4086450
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
طی 6 ماه ابتدایی سال

برنامه‌های قرآنی حرم بانوی کرامت با شرکت 9 هزار نفر برگزار شد

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) در خصوص برنامه‌های قرآنی حرم در شش ماه ابتدایی سال گفت: طی این برنامه‌ها 9 هزار نفر قرآن‌آموز به‌صورت مجازی و حضوری فعالیت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدمشرف، مدیر قرآن وعترت حرم مطهر حضرت معصومه(س)حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف،  مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، درباره برنامه‌های قرآنی حرم مطهر در شش ماه ابتدایی امسال به 14 مورد اشاره کرد که برخی از این موارد مناسبتی و برخی دیگر به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آیین ترتیل‌خوانی حرم در ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت فاطمی در مناسبت‌های خاص، برگزاری برنامه فقیهان نور در دهه کرامت و ولایت و اعزام قاریان قرآنی به مناطق مختلف، محافل و مجالس استان قم برنامه‌های مناسبتی حرم است که طی شش ماه ابتدایی سال برگزار شد.

مدیر قرآن و عترت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: در برنامه طوبی کرامت که در ایام دهه ولایت برگزار شد، 70 نفر از قاریان برجسته مرکز قرآن و حدیث و حافظان قرآن کریم اعم از بانوان و آقایان معرفی شدند.

مشرف گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مناسبتی ویژه ایام محرم و صفر «بصیرت عاشورایی و تفکر انقلابی» است، طی این برنامه اساتید برجسته دانشگاهی و تحلیل‌گران مسائل سیاسی در شبستان نجمه خاتون به مباحث معارفی در حوزه بصیرت عاشورایی و عبرت گرفتن از آن می‌پردازند.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه ماه صفر به کاروان قرآنی اربعین اشاره کرد که طی این برنامه قاریان قرآنی برای اجرای قرآن به موکب‌های پیاده‌روی نجف تا کربلا اعزام شدند. 

مدیر قرآن و عترت حرم بانوی کرامت تصریح کرد: در مسابقه ملی «آیه‌های نور مکتب امام حسین(ع)» کودکان و نوجوانان سراسر کشور به‌صورت مجازی و آنلاین شرکت کردند. همچنین آموزش قرآن به زائران و متقاضیان در رشته معارف، مفاهیم و حفظ قرآن کریم به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد و در این برنامه 9 هزار نفر قرآن‌آموز در مقطع سنی شش سال به بالا شرکت کردند.

وی افزود: همزمان با ماه محرم برنامه «ضیافت نور» در راستای آموزش مفاهیم و قرائت قرآن در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار  شد.

مشرف با بیان اینکه برنامه محفل قرآنی هر پنجشنبه دو ساعت قبل از اذان مغرب و ختم کامل روزانه قرآن کریم با هدیه به روح پاک حضرت زهرا(س) بعد از نماز ظهر و عصر در حرم برگزار می‌شود، گفت: همچنین برنامه تلاوت اذان‌گاهی بیش از 30 سال است در حرم مطهر به همت قاریان برجسته کشوری در سه وعده اذان انجام می‌شود که طی این شش ماه نیز برگزار شد.

مدیر قرآن و عترت حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه مسابقه فرازخوانی آیات ولایت و امامت در سطح ملی توسط نوجوانان علاقه‌مند به ولایت و امامت برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری پویش نذر تلاوت توسط قاریان مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر، از دیگر برنامه‌های جاری حرم حضرت معصومه(س) در شش ماهه ابتدایی سال است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای آگاهی از دوره‌های آموزشی و قرآنی مرکز قرآن و حدیث می‌توانند به آدرس https://qhkarimeh.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha